וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: חשש מנתוני מקרו איפלציוניים גורם לציפיה לפתיחה שלילית; ווקלטק תיסחר על רקע האפשרות למיזוג

עומרי כהן

13.9.2005 / 23:05

הנפט ממשיך להיסחר ביציבות, עם עלייה צנועה של 23 סנט למחיר 63.3 ד'; החוזים לפני הפתיחה מצביעים על ירידות של 0.3% במדד נאסד"ק 100 וירידות דומות במדד S&P 500



שבוע המסחר בוול סטריט התחיל אמש בסערה, כאשר עסקות במגזר הטכנולוגיה עזרו לנאסד"ק להמשיך במגמת העליות שחתמו את שבוע המסחר הקודם ולעלות 0.3% נוספים. מדד הדאו נסגר כמעט ללא שינוי, כאשר ליציבות סייעה גם ירידה במחירי הנפט.



היום ממשיך הנפט להיסחר ביציבות, עם עלייה צנועה של 23 סנט למחיר 63.3 דולר לחבית ומותיר את השווקים בציפייה לנתוני מקרו - מדד המחירים ליצרן לאוגוסט, מאזן הסחר ליולי ותקציב האוצר לאוגוסט. מדד המחירים מעורר חששות לעלייה בסביבה האינפלציונית, עם צפי לעלייה של 0.7% לאחר קפיצה של 1% ביולי. התעוררות האינפלציה עלולה לבשר על האצה במדיניות העלאות הריבית של הפדראל ריזרב ומכך מודאגים משקיעים - החוזים במסחר שלפני הפתיחה מצביעים על ירידות של 0.3% במדד נאסד"ק 100 וירידות דומות במדד S&P 500.



בקרב המניות הישראליות, הגישה בקשה למינהלת מרכז ההשקעות לאשר השקעה של 900 מיליון שקל במסלול האסטרטגי על פי חוק החברות החדש. בנוסף, החברה אישרה השקעה של 36 מיליון דולר בחברות בתחום מדעי החיים. מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, ציין שהחברות כוללות את Curetech, את החממה הביוטכנולוגית ביוליין נס מוחי ואת חברת כלל ביוטכנולוגיה.



מלבד טבע, תחום ה-VoIP עשוי להמשיך ולרכז עניין היום לאחר עסקת הענק של רכישת סקייפ בידי אי-ביי אמש.



היום נודע כי מנהלת בימים אלה מו"מ למיזוג עם חברת tdSoft הישראלית. ווקלטק היתה מחלוצות תחום ה-VoIP והיום נמצאת על סף סגירה. נראה כי הסיכויים לסגירת המיזוג גבוהים, מכיוון שלווקלטק כבר לא נותרו ברירות רבות, לאחר שנקלעה בשנה האחרונה לקשיי נזילות וללא משקיעים חדשים באופק. בסוף יוני האחרון פירסמה החברה את הדו"ח המורחב שלה לשנת 2004, אליו צירפו רואי החשבון אזהרת "עסק חי", שמשמעותה הטלת ספק ביכולתה של החברה להתקיים. זמן קצר לאחר מכן הודיעה החברה על פיטוריהם של 65 מתוך 100 עובדיה ודיווחה על מגעים למיזוג עם מספר חברות. ווקלטק נסחרת ברשימת החברות הקטנות של בורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 9 מיליון דולר, ומועמדת למחיקה מאחר שהיא אינה עומדת בתנאי הסף.



מניה בולטת מתחום זה שנהנית לאחרונה ממומנטום חיובי היא . המניה, שהגיעה בסוף יולי למחיר שפל של 9 דולרים, התאוששה לאורך אוגוסט ואמש השלימה עלייה של כמעט 16%, למחיר 10.5 דולר.



שחקנית נוספת שמספקת שירותי VoIP ומוצרים לתחום, , נהנתה אף היא אמש, כאשר זינקה כמעט 11%.



גם יצרנית ציוד התקשורת מתאוששת יפה בתקופה האחרונה. לפני חודש סיימה המניה מסע מימושים שהסתיים בצניחה ממחיר 29 דולר, אליו הגיעה באמצע יולי, למחיר 22 דולר. מאז, שבה המניה והשלימה טיפוס של 21% למחר 26.6 דולר.

אמנם התממשה ממחיר של כמעט 2.3 דולרים למניה, אליו הגיעה בתחילת ספטמבר, אך ביומיים האחרונים חזרה לטפס וסך הכל השלימה מסע חודשי של עליות ממחיר 1.6 דולר למניה ועד למחיר הסגירה אמש, של 2.2 דולרים - עלייה של 33%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully