וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנופי-אוונטיס לא מוותרת לטבע ומאמצת את אסטרטגיית ה"גנריקה באישור": תשיק גירסה גנרית משלה לתרופת האלגרה

עומרי כהן

13.9.2005 / 16:08

מכירות טבליות האלגרה הסתכמו ב-609 מיליון יורו במחצית הראשונה של השנה; טבע ובאר הסכימו לפני שבוע על שיתוף פעולה בהשקת גירסה גנרית לתרופה



פחות משבוע לאחר שהודיעו חברות התרופות הגנריות ובאר על שיתוף פעולה ביניהן בהשקת גירסה גנרית לאלגרה של סנופי-אוונטיס, משיבה החברה הצרפתית מלחמה שערה. אתמול הודיעה סנופי-אוונטיס כי תשיק יחד חברת פראסקו גירסה גנרית משלה לטבליות האלגרה במינונים של 30 מ"ג, 60 מ"ג ו-180 מ"ג. נתונים כספיים בנוגע להסכם בין שתי החברות לא נמסרו לפרסום. בכך מאמצת החברה השלישית בגודלה בעולם את אסטרטגיית ה"גנריקה באישור", אשר התפתחה בשנים האחרונות בשוק התרופות האמריקאי.



טבליות האלגרה מיועדות לטיפול בתסמיני נזלת אלרגית עונתית ולטיפול במחלות עור כרוניות שסיבתן לא ידועה. במחצית הראשונה של 2005 צמחו מכירות התרופה המקורית בארה"ב ב-9.2% והסתכמו ב-609 מיליון יורו.



בשבוע שעבר סיכמו טבע ובאר על השקת גירסה גנרית ראשונה לאלגרה. באר קיבלה אישור סופי לשווק את התרופה, וזכתה לשווק את התרופה בלעדית בארה"ב במשך חצי שנה, מאחר והייתה הראשונה להגיש בקשה לשיווק התרופה. אולם במסגרת העסקה, הסכימה באר לאפשר לטבע לשווק את גרסתה הגנרית בתקופת הבלעדיות, תמורת אחוזים מהרווח הגולמי.



סנופי-אוונטיס החלה בעבר לשווק גירסה של התרופה בשחרור מושהה, בניסיון להעביר את הלקוחות לשימוש בה ולהקטין את הנזק שיגרמו החברות הגנריות. אולם אתמול התברר, כי במסגרת המלחמה בגרסאות הגנריות, החליטה היא החליטה לאמץ גם את אסטרטגיית ה"גנריקה באישור".



בניסיון לפגוע ברווחיות של יצרניות התרופות הגנריות ובכדאיות של פיתוח גירסאות גנריות לתרופות המקור, החלו בשנים האחרונות יצרניות התרופות הגדולות למכור גם בשוק גרסאות גנריות משלהן. תופעה זו, שזכתה לכינוי "גנריקה באישור", הגבירה את התחרות בשוק הגנרי בארה"ב ופגעה ברווחיותן של החברות הפועלות בשוק זה.



טבע צפויה להשיק את גירסתה הגנרית לתרופה, לאחר שתקבל אישור סופי מרשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA). זאת, למרות שההתדיינות המשפטית שלה ושל בר עם סנופי, בכל הנוגע לתקפות הפטנטים על התרופה, טרם הסתיימו. ביוני 2004 קיבלו טבע ובר בסדר דין מקוצר צו משפטי לטובתם בנושא אי-הפרת הפטנט בנוגע לשלושה פטנטים ובאפריל 2005 ניתן צו לטובתם בהליך נוסף, אף הוא בסדר דין מקוצר, בנושא אי-תקפות פטנט נוסף.



פטנטים נוספים על התרופה עדיין נמצאים בהתדיינות משפטית, אשר צפויה לדעת טבע ובר להתקיים במהלך 2006. טבע לוקחת לכן על עצמה סיכון בהשקת גירסה גנרית לאלגרה, עוד לפני שבית המשפט פסק בנוגע לכלל הפטנטים על התרופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully