וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירסט אלבני החזיר את אודיוקודס ל"קנייה": רכישת Skype יכולה להצית עניין מחודש בתחום ה-VoIP

עומרי כהן

13.9.2005 / 17:39

צירף מחיר יעד של 13 דולר; המניה מגיבה בעלייה של כ-5% ל-11 דולר; הועלתה תחזית ההכנסות לשנה וחצי הקרובות



רכישתה של ספקית שירותי הטלפון באינטרנט Skype בידי ענקית המסחר המקוון eBay תמורת 2.6 מיליארד דולר, החזירה לקדמת הבמה את טכנולוגיית ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט) ואת החברות העוסקות בתחום. על רקע העסקה ומשמעויותיה, העלה היום בית ההשקעות האמריקאי פירסט אלבני את המלצתו למניית אודיוקודס, מ"נייטרלי" ל"קנייה" והעניק לה מחיר יעד של 13 דולר. מניית מגיבה למהלך בעלייה של כ-4.8% ל-11 דולר.



לפני כחודש וחצי חתכו בפירסט אלבני את ההמלצה לאודיוקודס ל"נייטרלי", על רקע החשש מהאטה בצמיחה ברבעון השלישי ומהאפשרות שהחברה תסיים את 2005 ללא גידול בהכנסות. אולם רכישת Skype הקטינה חששות אלו ובבית ההשקעות העלו היום בתגובה את התחזיות לשנה הנוכחית והבאה.



"אנו מאמינים, כי רכישת סקייפ בידי אי-ביי יכולה להצית עניין מחודש בתחום ספקיות שירותי ה-VoIP", ציינו האנליסטים פרנק מארסלה וסאנטוש ראו. "האווירה החיובית תגרור ספקיות תקשורת אחרות להשיק או להרחיב את שירותי ה-VoIP שלהן, ומכך תיהנה אודיוקודס, אשר מוכרת שבבים, מדיה גייטווייס ורכיבי תקשורת נוספים לתחום זה".



השניים מעריכים כי אודיוקודס תסיים את הרבעון השלישי עם גידול של 3% בהכנסות לעומת הרבעון שקדם לו ל-29.4 מיליון דולר. את 2005 צפויה לדעתם החברה לסיים עם צמיחה של 39.4% בהכנסות ל-115.4 מיליון דולר ואילו ב-2006 צפויה צמיחה נוספת של 25% ל-144.2.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully