וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם המכרז להפרטת בנק לאומי - אולמרט: שוק ההון "בשל" להפרטה

רם דגן

13.9.2005 / 18:24

לדברי מ"מ שר האוצר, הוא דבק במכרז כיוון שזו ההחלטה שהתקבלה לפני כחודשיים; לדבריו, אם רוכש האופציות ל-10% ממניות לאומי יבקש 10% הנוספים - הוא לא יקבל את האישורים הנדרשים



שר האוצר, אהוד אולמרט, לא פוסל אפשרות של הנפקת חלק ממניות בנק בבורסה. היום אמר אולמרט במהלך מפגש עם תא הכתבים הכלכליים, כי במידה שרוכש האופציות ל-10% ממניות לאומי יבקש את 10% הנוספים, הוא לא יקבל את האישורים הנדרשים מבנק ישראל. במקרה כזה, יתכן שבאוצר ימכרו את המניות הנותרות דרך השוק, ולא כגרעין שליטה אחד.



היום פירסם משרד האוצר את המכרז למכירת מניות לאומי, במסגרתו צפוי לרכוש רוכש בודד 10% מתוך החזקות המדינה, בלא צורך באישור בנק ישראל, כאשר הוא יוכל לממש אופציה לרכישת 10% נוספים, בכפוף לאישור כזה. כאמור, לדברי אולמרט, במידה שהרוכש לא יקבל את האישור הנחוץ, יחזרו ככל הנראה באוצר לאופציה של מכירת המניות הנותרות דרך השוק.



עוד אמר היום אולמרט כי על פי חוות דעת מומחים שתהקבלה אצלו, המשק הישראלי בשל להנפקת מניות לאומי דרך שוק ההון, שאף ייצור את גרעיני השליטה הרצויים בבנק. עם זאת, אולמרט הוסיף כי הוא כפוף להצעות ולהתחייבויות של משרד האוצר מתקוןפת קודמו, בנימין נתניהו, לביצוע מכרז למכירת מניות הבנק כמקשה אחת.



אולמרט אמר עוד כי הוא דבק בהמלצות ועדת בכר בנושא עמלות ההפצה, וכי אין הוא רואה צורך לשנות את שיעורי העמלות שנקבעו על ידי הוועדה. כמו כן, אולמרט ציין כי גם השנה יעמוד נושא התעסוקה במרכז סדר העדיפיות של משרדי הממשלה.



בעניין הוועדה למאבק בעוני, חזר אולמרט והדגיש כי הטיפול בנושא לא יוביל לחריגה מהמשמעת הפיסקלית, וכל שינוי יהיה חייב להיות במסגרת התקציב. בנוגע למנגנון הרצוי לטיפול בבעיה, סירב אולמרט להתחייב האם הוא יהיה מנגנון המעודד את שוק העבודה או תמיכה סוציאלית, ואמר כי זהו הנושא שתבדוק הוועדה וסירב להתחייב.



בנוגע לרפורמה במסוי על הרכב, אולמרט אמר כי לא מדובר ב"כלכלת בחירות": קיבלתי מסקנות של ועדה מקצועית של משרד האוצר, והתמריצים שיתקבלו יהוו תרומה משמעותית למאבק בתאונות הדרכים: "אין כלכלת בחירות - כי אין בחירות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully