וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה סינית יצרה קוסמטיקה מעורם של אסירים שהוצאו להורג

גרדיאן

14.9.2005 / 9:33

סוכנים מטעם החברה אמרו ללקוחות פוטנציאליים שהיא משתמשת בעור של גופות האסירים כדי לפתח קולגן לטיפול בשפתיים ובקמטים



חברת קוסמטיקה סינית משתמשת בעור שנלקח מגופותיהם של אסירים שהוצאו להורג, כדי לפתח מוצרים קוסמטיים שנועדו למכירה באירופה - כך עולה מחקירה שערך "הגרדיאן". סוכנים מטעם החברה אמרו ללקוחות פוטנציאליים שהיא משתמשת בעור של גופות האסירים כדי לפתח קולגן לטיפול בשפתיים ובקמטים. לדברי הסוכנים, השימוש בעור נחשב ל"מסורתי" והחברות לא רואות כל סיבה "לעורר מהומה גדולה סביב העניין".



מאחר שהתקנות האירופיות לפיקוח על מוצרים קוסמטיים צפויות להיכנס לתוקף רק בעוד שנים אחדות, קהילת הרופאים הביעה דאגה מהפרסום, מאחר שמלבד הבעיה האתית, קיים גם החשש להידבקות בזיהום. אף שלא הוצגה כל הוכחה לכך, משרד הבריאות הבריטי סבור כי קיימת סכנה להעברת נגיפים באמצעות קולגן המכיל רקמת אדם. זאת, לאחר שהתברר בחקירה שערך המשרד כי חלק מזריקות הקולגן הביאו לתגובות זיהומיות שגרמו לגירויים תמידיים, לעיוות הפנים ולצלקות.



הביקוש לטיפולים קוסמטיים, בהם טיפולי מילוי קמטים, עלה בצורה ניכרת, ומדי שנה נעשים בבריטניה כ-150 אלף טיפולים באמצעות זריקות או השתלות. מילוי שפתיים הוא אחד הפופולריים ביותר, ומחירו מגיע בממוצע ל-310 דולר. אחדים מהחומרים, כגון קולגן, מופקים מריקמת פרות או חזירים, והיתר מבני אדם. ל"גרדיאן" נודע שהחברה הסינית ייצאה בעבר לבריטניה מוצרים המכילים את החומר. אחד הסוכנים אמר ללקוחות שהחברה ייצאה מוצרים גם לארה"ב ולמדינות אירופיות, וכי היא מנסה לפתח חומרי מילוי מרקמות שנלקחו מעוברים לאחר הפלות. אף שבתשובה רשמית לפניית ה"גרדיאן", הכחיש הסוכן שהחברה משתמשת בעור שנלקח מאסירים שהוצאו להורג, הוא הודה בכך לפני כן בשיחות עם תחקירן, שהתחזה לאיש עסקים.



בשלב ראשוני של מכירה



לדברי הסוכן, "הממשלה הסינית מפעילה לחץ על כל החברות הרפואיות לשמור על פרופיל נמוך בעבודה מסוג כזה". הוא ציין בנוסף שהחברה שלו מייצאת סחורה למערב דרך הונג קונג. "אנחנו רק בשלבים הראשונים של מכירת המוצרים, והלקוחות מחו"ל מופתעים מאוד מהעובדה שסין יכולה לייצר קולגן אנושי במחיר שהוא פחות מ-5% מהמחיר במערב. בעבר, עור שנלקח מאסירים היה אפילו יותר זול, אך היום צריך לשלם לבית המשפט תשלום מסוים".



שלטונות סין מכחישים שחלקי גוף של אסירים נלקחים ללא רשות, אך קיימת לפחות עדות אחת שסותרת את טענת הרשויות הסיניות. ד"ר ואנג גואוצ'י, רופא צבאי סיני לשעבר, סיפר ביוני 2001 בוועדת הקונגרס האמריקאי לשמירה על זכויות האדם, כי בעבר עבד בכלא שבו הוצאו אסירים להורג. בעדותו הודה כי סייע למנתחים להוציא את אבריהם של יותר ממאה מהם. לדבריו, ב-1995 פשט את עורו של אסיר שנורה למוות על אף שלבו עדיין פעם, ומהגופה נלקחו אברים נוספים שבית החולים הצבאי שבו עבד מכר בתמורה לכסף.



האשמותיו של ד"ר ואנג הכעיסו את שלטונות סין, עד כדי שנקטו צעד נדיר וכינו אותו בפומבי "שקרן". לדברי הממשלה הסינית, אברים נלקחים מגופות אסירים רק אם הם ובני משפחותיהם מסכימים לכך.



אף שמספרם המדויק של האנשים המוצאים להורג בסין הוא סוד מדינה רשמי, ארגון אמנסטי אינטרנשיונל סבור כי 3,400 איש הוצאו להורג בשנה שעברה ועוד כ-6,000 נמצאים בתא הנידונים למוות.



מהו קולגן



כירורגים פלסטיים משתמשים בקולגן לניפוח שפתיים ולמילוי קמטים, וזהו הניתוח הקוסמטי המבוקש ביותר אחרי ה"בוטוקס". החומר מופק לרוב ממתנדבים אנושיים ומפרות. החברה הסינית החליטה לקצר את התהליך והשתמשה בעור של אסירים שהוצאו להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully