וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי מסדרת למשפחת לבנת 50 מיליון שקל: 500 עובדים בברק הועברו לחברת תקשוב

הדר חורש

14.9.2005 / 7:06

משפחת לבנת מחזיקה ב-33% ממניות תקשוב; ברק לא פנתה לחברות אחרות וניהלה את המו"מ בלעדית עם תקשוב; אי.די.בי מחזיקה באמצעות "כלל תעשיות" ב-44% ממניות ברק; מנכ"ל ברק, דוד קמיניץ, אמר אתמול בתגובה כי איש ממשפחת לבנת לא פנה אליו ולא שוחח איתו בעניין העסקה



משפחת לבנת, מבעלי השליטה באי.די.בי, היא בעלת עניין בעסקת הענק בשווי 50 מיליון שקל לשנה, בין חברת ברק, שבשליטת אי.די.בי, לבין חברת מיקור החוץ "תקשוב". משפחת לבנת מחזיקה ב-33% ממניות תקשוב.



שלשום הודיעה חברת השיחות הבינלאומיות והאינטרנט ברק במפתיע על העסקה לפיה יפוטרו כ-500 מעובדי התמיכה והשירות של ברק וייקלטו על ידי קבלן חיצוני, חברת "תקשוב". להערכת בכירים בברק צפויה העסקה לחסוך לחברה 10 מיליון שקל בשנה.



בהודעה לא צוין שמשפחת לבנת - השותפה באי.די.בי ששולטת בברק - נמנית עם בעלי המניות ב"תקשוב". ברק לא פנתה לחברות אחרות המפעילות מוקדי שירות, וניהלה את המו"מ בלעדית עם תקשוב. אברהם לבנת מחזיק בכ-11% ממניות אי.די.בי ובניו שי וצבי לבנת נמנים עם הנהלת החברה והם חברים בצוות המצומצם בראשות נוחי דנקנר, המנהיג את אי.די.בי.



אי.די.בי מחזיקה באמצעות "כלל תעשיות" ב-44% ממניות ברק. ברק עומדת להשלים בקרוב הסדר נושים ובעקבותיו תגדיל אי.די.בי את אחזקותיה בברק ל-85%. ביתרת המניות תחזיק חברת מתב שבשליטת יצחק תשובה.



תקשוב נוסדה ב-97' על ידי היזם הצעיר שי פרץ ועל ידי אברהם לבנת, שנתן אמון בפרץ והשקיע בחברה את ההון הראשוני. החברה נחשבת לגדולה במדינה בתחום הפעלת מרכזי שירות.



העברת 500 עובדי ברק, המהווים את רוב עובדי החברה (כ-800 עובדים) לניהול באמצעות קבלן הפתיעה את ענף האינטרנט והשיחות הבינלאומיות. מנהלים בענף טוענים כי התמיכה ושירות הלקוחות הם חלק מליבת העסקים של חברת אינטרנט ולכן אין להוציא אגפים אלה מחוץ לחברה.



מנכ"ל ברק, דוד קמיניץ, אמר אתמול בתגובה כי איש ממשפחת לבנת לא פנה אליו ולא שוחח איתו בעניין העסקה. לדבריו, המו"מ נוהל עם שי פרץ. "ניהלנו מו"מ ממושך עם חברת תקשוב מכיוון שהיא החברה היחידה בישראל שיש לה את היכולות לספק שירות כזה. תקשוב התחייבה להבטיח רמת שירות שאינה נופלת מרמת השירות הקיימת. בעקבות העסקה תתמקד ברק בליבת העסקים שלה, שהיא שירותי תקשורת נתונים, אינטרנט ושיחות בינלאומיות". קמיניץ אמר כי תקשוב התחייבה שלא לפטר עובדים ולא לפגוע בתנאי העבודה שלהם.



דובר אי.די.בי מסר בתגובה כי העסקה אושרה כחוק בדירקטוריון ברק והיא אינה נזקקת לאישורים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully