וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו קופל מנסה להרגיע את הרוחות: לא תבצע הפרשה בגין הפחתת שיעור מס הקנייה על רכבים

נתן שבע

14.9.2005 / 9:23

החברה הודיעה עוד כי אינה יכולה לאמוד את ההשפעה העתידית של הפחתת שיעור מס הקנייה על שוק הרכב בישראל ושוק הליסינג; האוצר הפחית אתמול את מס הקנייה על רכבים ב-23% תוך שלוש שנים



מניות חברות הליסינג, ו נחתכו אתמול בכ-10% לאחר פרסום משרד האוצר על הפחתת שיעורי מס הקנייה. בניסיון להרגיע את הרוחות שולחת חברת ניו קופל, שבשליטת שלמה שמלצר, הודעה לבורסה כי לא תבצע הפרשה בגין ירידת ערך של ציי שברשותה בעקבות הפחתת שיעור מס הקנייה.



ניו קופל מדווחת כי מבדיקה ראשונית שערכה, שבמסגרתה נבחנה ההשפעה הצפויה של מלוא הפחתת מס הקנייה על שווי השוק הצפוי של צי כלי הרכב שברשותה בהשוואה לשווי המופחת של כלי הרכב בספרים, היא לא תבצע הפרשה לירידת ערך. במילים אחרות, הפחתת שיעור המס אינו פוגע בשווי הנכסי של הרכבים שברשות החברה לאחר שהיא מנכה ממנו את שיעורי הפחת הרגילים.



אתמול הודיע האוצר על הפחתת שיעורי המיסוי על כלי רכב משומשים משיעור של 95% כיום ל-72% תוך חמש שנים, במדרגות. הדבר עשוי היה לשחוק בעצם את נכסי של חברות הליסינג תוך שהוא מוזיל את מחירם של המכוניות המשומשות בשוק.



כמו כן מציינת ניו קופל כי היא אינה יכולה לאמוד את ההשפעה העתידית של הפחתת שיעור מס הקניה על שוק הרכב בישראל ושוק הליסינג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully