וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התרופות הירושלמית ביוליין לקראת השלמת גיוס הון פנימי של 10 מיליון דולר מגיזה, טבע ופיטנגו

עודד חרמוני

14.9.2005 / 9:56

כך נודע ל-TheMarker; ביוליין היא גוף השקעות יוצא דופן בתחום הביוטכנולוגיה בישראל שהוקמה בניסיון להתמודד עם תוצרי ידע רבים של האקדמיה בתחום הביולוגי



חברת התרופות הירושלמית ביוליין עומדת להשלים גיוס פנימי מהמשקיעים שלה - גיזה, פיטנגו, טבע והדסית בהיקף של 10 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. מאז הקמתה ב-2003 גייסה החברה כ-25 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי, כך נראה, מיועד לתמיכה בהמשך הפיתוח של 7 המולקולות שבהן עוסקת ביוליין, ובעיקר בקידומה של תרופה לסכיזופרניה שעברה לאחרונה את השלב הראשון בניסויים של ה-FDA. ככל הנראה חלק מהמשקיעים בחברה, בהם קרן סטאר, לא ישתתפו בגיוס הנוכחי. מנכ"ל ביוליין, מוריס לסטר, אישר כי החברה נמצאת בתהליך של גיוס הון, אך סירב למסור פרטים נוספים.



ביוליין היא גוף השקעות יוצא דופן בתחום הביוטכנולוגיה בישראל שהוקמה בניסיון להתמודד עם תוצרי ידע רבים של האקדמיה בתחום הביולוגי, וגם עם היעדר תשתית של חברות תרופות ענקיות שיכולות להשקיע בהם. כתוצאה מכך, מתקשות חברות ביוטכנולוגיה ישראליות לעבור את כל שלבי הפיתוח היקרים.



ביוליין מנסה להתמודד עם הקשיים באמצעות האצה של תהליכי פיתוח נרחבים של מולקולות במקום מרכזי אחד עם תמיכה של קונסורטיום הקרנות והמדען הראשי משלב ההוכחה הפרה-קליני (ניסויים בבעלי חיים) ועד הוכחת היתכנות ראשונה בבני אדם. בשלב הניסויים השני של הפיתוחים הללו, הם יוצעו למכירה ברישוי או במודל אחר לחברות התרופות הגדולות שיוכלו להשקיע בהן מאות מיליוני דולרים. פיתוח התרופות על ידי ביוליין מתבצע במסגרת תוכנית החממות הייעודיות לביוטכנולוגיה, לאחר קבלת אישור מנהלת החממות.



לפני חודשיים השלימה ביוליין שני הסכמי רישוי בינלאומיים עם הטכניון ומכון ויצמן למסחור תרופות. הסכם ראשון נחתם עם חברת ביו-ראפ, החברה למסחור טכנולוגיות של מכון רפפורט בטכניון. הסכם זה מתבסס על רכישת זכויות להמשך מחקר ופיתוח של תרופה לסרטן הפרוסטטה, המבוססת על טכנולוגיה אשר פותחה על ידי פרופ' נתי קרין. פרופ' קרין מתמקד בפיתוח תרופות וחיסוני דנ"א חדשניים, לריפוי מחלות אוטו-אימוניות וסרטן. התרופה המכונה BL-2030, מבוססת על קולטן מסיס המסוגל להתערב באינטרקציות בין התאים ובכך לסייע בעצירת התפתחות הסרטן. היקף השוק לטיפולים רפואיים לסרטן זה, מוערך ב-5-2 מיליארד דולר בשנה.



ההסכם השני נחתם עם ידע חברה למחקר ופיתוח, חברת היישום של מכון ויצמן, על בסיס טכנולוגיה של פרופ' דוד מירלמן, לפיתוח תרופה לסובלים מסינדרום מטבולי. הסינדרום המטבולי משלב עמידות לאינסולין, רמה גבוהה של שומנים בדם, השמנת יתר קיצונית ויתר לחץ דם, והוא מהווה גורם סיכון גבוה למחלות לב. פרופ' מירלמן פיתח תרופה בשם BL-2040 הניתנת לנטילה דרך הפה, אשר הוכחה כיעילה בניסויים בחיות. ב-2003 הוערך שוק התרופות לטיפול במרכיבים השונים של הסינדרום המטבולי בארה"ב, אירופה ויפאן, ב-9.7 מיליארד דולר וצפי המכירות ל-2013 עשוי להגיע ליותר מ-13 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully