וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מניות בזרעים גדרה: לא ידענו ש-SAKATA מציעה 55 מיליון דולר תמורת החברה

ענת רואה

14.9.2005 / 11:05

קרן מרקסטון טוענת כי זכתה בהתמחרות אולם בעלי מניות המיעוט בזרעים גדרה חזרו בהם והחליטו לממש זכות סירוב ראשונה שתאפשר להם לרכוש את מניות החברה בעבור צד שלישי, שהתברר כ-SAKATA



קבוצת בעלי המניות הגדולה בחברת זרעים גדרה טוענת כי בעלי המניות מעולם לא קיבלו הודעה לפיה חברת SAKATA העלתה את הצעתה הכספית לרכישת החברה מעבר ל-52 מיליון דולר. "היה ויתברר כי קבוצת בעלי המניות הגדולה הוטעתה ולא קיבלה מידע מלא על אופי עסקה שונה ממה שנמסר לה, לרבות בהודעת הקיבול, אזי חבריה ישמרו על זכויותיהם לפעול כפי שימצאו לנכון", כתבו בעלי המניות בתגובה מטעמם שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



בשבוע שעבר פנתה קרן ההשקעות מרקסטון לבית המשפט וביקשה להורות בדחיפות על צו מניעה שיאסור את מכירת זרעים גדרה לחברת SAKATA תמורת 55 מיליון דולר. בבקשה נטען כי מרקסטון היא זו שזכתה בהתמחרות, כאשר הציעה תמורת החברה 52 מיליון דולר (שווי חברה) ואולם לאחר מכן נטען כי בעלי מניות המיעוט בזרעים גדרה הודיעו לה לפתע כי החליטו לחזור בהם ולממש זכות סירוב ראשונה שתאפשר להם לרכוש את מניות החברה בעבור צד שלישי, שהתברר כ-SAKATA. השופטת דניה קרת מאיר לא הורתה על צו מניעה זמני, אך כתבה בהחלטתה כי היא רושמת בפניה את כל התחייבויות הצדדים לפיהן עד למתן החלטה בבקשה לא תיעשה כל דיספוזיציה במניות.



ואולם כעת טוענים חלק מבעלי המניות - גד יגיל, גיא אלישיב, אורי וייס, עמי וייס ויונה גרינברגר - באמצעות עוה"ד ישראל פפר, רון פלג, דורון סטריקובסקי ויוסי פורת, כי לא ידעו ש-SAKATA העלתה את הצעתה מעבר למחיר של 52 מיליון דולר. בתגובה נאמר עוד כי הקבוצה חתומה על הסכמים מחייבים עם מרקסטון למכירת מניותיהם, ובכוונתה לכבד הסכמים אלה. עם זאת, נכתב בתגובה, אין מחלוקת כי ההסכמים בין הקבוצה לבין מרקסטון כפופים לזכות סירוב ראשונה ליתר בעלי המניות בחברה.



גם בעלי מניות המיעוט בחברה - רות מקוב, אילן ראובן וגדעון מקוב - הגישו תגובה מטעמם לבית המשפט וטענו כי פנייתה של קרן מרקסטון נעשתה ללא זכות עמידה וללא בסיס משפטי או עובדתי. בתגובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלמה שפיר, רם פרייס ומיכל בוקסר, נטען כי מרקסטון מנסה בטענות לא לה לשלול מבעלי מניות המיעוט את זכות הסירוב הראשון המוקנית להן.



לטענתם, אין חולק כי הצעתה של SAKATA טובה ואף גבוהה מהצעתה של מרקסטון. לפי הנאמר, בהתאם להצעתה הסופית של מרקסטון, שעוגנה במסמך עקרונות, היא הציעה לרכוש את החברה תמורת 52 מיליון דולר, כאשר 12 מיליון דולר מתוך סכום זה יהיה מותנה בתוצאות. לכן, נטען, קיימת אפשרות כי התמורה תבוסס על שווי חברה של 40 מיליון דולר בלבד. בתגובה נאמר כי זכות המימוש המוקנית לבעלי מניות המיעוט מומשה כדין על ידם ואין בהתקשרותם עם SAKATA בכדי לפגום במימושה.
טרם ניתנה החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully