וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות סרביינס אוקסלי עשויות להידחות בשנה נוספת עבור חברות קטנות

סוכנויות הידיעות

14.9.2005 / 10:25

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הרשות לניירות ערך בארה"ב שוקלת לדחות את כניסת תוקף סרביינס אוקסלי ליולי 2007



הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) צפויה להתיר לחברות קטנות ארכה של שנה נוספת לעמוד בתנאי חוק סרביינס-אוקסלי, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". תקנות סרביינס-אוקסלי אמורות היו להיכנס לתוקפן במהלך 2006, לאחר שהרשות כבר נתנה דחייה אחת של שנה לחברות קטנות. אם ה-SEC אכן תדחה את תאריך כניסת התקנות לתוקף, יידרשו החברות ששווי השוק שלהן קטן מ-75 מיליון דולר להתאים את עצמן לתקנות עד יולי 2007.



חוק סרביינס-אוקסלי נועד לשפר את מנגנוני הבקרה הפנימית של חברות בנוגע לדיווח נושאים כספיים. סרביינס-אוקסלי נחקק ב-2002 לאחר שערוריות וורלדקום ואנרון, שפשיטות הרגל העצומות שלהן גרמו למשקיעים רבים להפסדי ענק, לאחר שהשתיים הונו את המשקיעים לגבי חובותיהן ומצבן הכספי.



התקנות של סרביינס-אוקסלי מכבידות הן על חברות קטנות והן על הגדולות, שכן על החברה לשפר את מנגנוני הבקרה הפנימיים שלה, ולכלול בדו"חותיה הכספיים דיווח על מנגנונים אלה. ביקורת פנימית היא כלי של ההנהלה לאתר פעולות חריגות, לא סבירות, וליעל את המערכת. אך עבור חברות קטנות, שחייבות ליישם את אותם נהלים ולערוך את אותם שינויים אך עם תזרים מזומנים קטן יותר, העול כבד עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully