וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: תוכנית ההתייעלות של דלתא גליל תקבל ביטוי מלא רק במחצית השנייה של 2006

נתן שבע

14.9.2005 / 11:44

בבנק הפועלים מרוצים מהצטרפותו של אייזיק דבח לחברה ומעריכים כי הוא עשוי לתרום להצלחתה; צופים כי הרבעון השלישי יהיה מעט טוב יותר מהרבעונים הקודמים, בניכוי הוצאות התוכנית החדשה



מניית נסחרת בשפל של שלוש שנים לאחר שאיבדה בשנה האחרונה 40% מערכה. התחרות בענף הטקסטיל הובילה להנחות משמעותיות, ירידה בכמויות המכירה והעבירה את החברה להפסדים. מאידך עברה החברה תהליכי התייעלות שכללו סגירת מפעלים, פיטורי עובדים והעברת הייצור לקבלני משנה במדינות בהן הייצור זול. לפני כחודש הצטרף לדב לאוטמן גם שותף חדש, אייזיק דבח, לאחר שרכש את אחזקותיה של חברת שרה לי בדלתא.



מי שמצפה כי ההתאוששות תהיה מהירה ייאלץ להמתין כנראה עוד מספר רבעונים חלשים, לפחות לפי יחידת המחקר של בנק הפועלים. האנליסטים רביב אלדר ורחלי גרשון כי צעדי ההתייעלות יתרמו לשיפור משמעותי בתוצאות, אך השיפור יהיה הדרגתי ולא יקבל ביטוי מלא לפני המחצית השנייה של 2006.



"חלק לא מבוטל מתהליכי הייעול צפויים לקחת זמן עקב חוסר גמישות ומחסור באלטרנטיבות ייצור בטווח הקצר והחברה תתקשה לחזור ברבעונים הקרובים לרמות הרווחיות אותן הציגה טרם המשבר", כותבים בבנק.



בבנק הפועלים מרוצים מהצטרפותו של אייזיק דבח לחברה ומעריכים כי הוא עשוי לתרום להצלחתה. "דבח פעיל מזה שנים רבות בענף הטקסטיל האמריקאי, מכיר היטב את השוק ומתמחה, בין היתר, בניהול מותגים. כל אלו עשויים לסייע לחברה רבות בהתוויית אסטרטגיה ובקבלת החלטות בנוגע לפעילותה בעיקר בשוק האמריקאי", כותבים אלדר וגרשון.



החברה דיווחה עם תוצאות הרבעון השני כי שחיקת מחירי המכירה תגרע בשנת 2005 כ-40 מיליון דולר מהמכירות ומהרווח הנקי. ברבעון השלישי של 2005 תיכלל הוצאה של 15-20 מיליון דולר בשל תוכנית הארגון מחדש.



הרבעון השלישי יהיה חלש אל מול המקביל, אם כי בנטרול ההוצאה החד פעמית תציג החברה בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים שיפור קל בכל סעיפי הרווח, מעריכים בבנק. את הרבעון השלישי תסיים החברה, להערכת הבנק, עם עלייה של 7% בהכנסות (כולל בורלן, שנרכשה ברבעון האחרון של 2004) ל-188 מיליון דולר וברווח שולי של 100 אלף דולר.



אלדר וגרשון מותירים את המלצתם למניית דלתא גליל על תשואת שוק ומפחתים את מחיר היעד ל-35 שקל - 8% מעל מחירה בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully