וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן דן הפעיל זכות סירוב ועודד דסאו יבחן הצעה לרכישת חברת הנכסים של דן תמורת 433 מיליון שקל

טל לוי

14.9.2005 / 12:02

דן הודיע כי יפעיל את זכות הסירוב וימנע מגולן מלאכת מחשבת שבשליטת דסאו לרכוש 30% ממניות חברת הנכסים של דן - אמד; מניית החברה, שעלתה בחודש האחרון ב-470%, מאבדת כעת 11%



לפני כחודש הודיעה מלאכת מחשבת, שבשליטת היהלומן עודד דסאו, כי תרכוש 22.5% ממניות חברת הנכסים אמד מקבוצת MPI, בבעלות אייל יונה ואמנון ברזאני, בעסקה שהיקפה 100 מיליון שקל, בניכוי הלוואת בעלים של 25 מיליון שקל. גולן ביקשה לרכוש מניות מתוך נתח של 30% בו אחזו יונה וברזאני. עוד יצויין כי ל-MPI ישנה אופציה למכור את אחזקתה ב-7.5% נוספים בתוך שנה, ואז תגיע גולן לאחזקה של 30%.



אמד פיתוח נדל"ן והשקעות בע"מ הינה חברת הנכסים של קונצרן דן ונכסיה כוללים מגרש חניה בבת ים, מגרש חניה בארלוזורוב וחניונים נוספים ומספר בנייני משרדים.



ואולם היום נודע כי MPI קיבלה את הודעתה של חברת דן, לפיה תממש דן את זכות הסירוב שהוקנתה לה ותרכוש בעצמה 30% ממניות אמד אותן עמדה לרכוש גולן. במידה שכך יהיה, צפויה גולן לקבל פיצוי בסך 2 מיליון שקל.



ואולם, גולן מצידה הודיעה כי היא בוחנת הצעה לרכישת כל מניות אמד לפי מחיר העסקה המקורי כלומר 433 מיליון שקל. מניית גולן, שזינקה בחודש האחרון בכ-470%, מגיבה בשעה זו בירידה של 11%.



חברת גולן מלאכת מחשבת נרכשה לפני 3 חודשים על ידי היהלומן עודד דסאו, בעסקה לפיה רכש דסאו 56.5% מהחברה בתמורה לתשלום של 8 מיליון שקל. החברה מתכוונת לעסוק בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל ועסקת אמד הינה הראשונה בה רוכשת גולן אחזקה מהותית בחברה נכסים והשקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully