וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של רפ"ק מאיר מוסרי; חשוד יחד עם נצ"מ יוסי בוקר כי קיבל שוחד מעבריינים בלוד תמורת סגירת תיקים

רוני זינגר

14.9.2005 / 15:26

על פי מקורות שונים במשטרה, החקירה מתייחסת כנראה לאירועים שהתרחשו לפני כמה שנים בעת שבוקר כיהן כמפקד תחנת לוד ומוסרי שימש כקצין המודיעין של התחנה



מאת רוני זינגר ויהונתן ליס



מעצרו של מפקד ימ"ר שפלה, רב פקד מאיר מוסרי, שחשוד כי קיבל שוחד מעבריינים בתמורה לסגירת תיקים בעת ששירת בתחנת לוד, הוארך היום בחמישה ימים. אתמול בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו חוקרי מח"ש למשרדו של מפקד מרחב השפלה, נצ"מ יפרח דוכובני, והודיעו לו כי בכוונתם לחקור את מפקד הימ"ר במרחב, רפ"ק מוסרי. אותו מוסרי היה זה שרק שלשום הוזכר שמו בכותרות כמי שעמד מאחורי מבצע גדול ומוצלח ללכידתו של ארגון פשיעה שפעל בלוד, בעיקר בתחום הסחר בסמים. מוסרי נקרא לחדר מפקדו, שם הודיעו לו החוקרים על מעצרו ולקחו אותו לחקירה, שנמשכה אתמול שעות רבות.



במקביל הגיעו החוקרים גם לביתו של נצ"מ בוקר החשוד גם הוא בפרשה. בוקר יושב בבית בשבועות האחרונים מאז הושעה מעבודתו, עם פתיחת החקירה נגדו בגין החשד להטרדה מינית. הוא נלקח גם כן לחקירה, אך מעט לפני שהחלה חקירתו, שהיתה אמורה להתקיים במשרדים בראשון לציון, חש ברע - ככל הנראה בלבו, ולכן פונה לטיפול בבית החולים "אסף הרופא". בוקר לא היה אמור להיעצר אתמול.



על פי מקורות שונים במשטרה מתייחסת כנראה החקירה לאירועים שהתרחשו לפני כמה שנים בעת שבוקר כיהן כמפקד תחנת לוד ומוסרי שימש כקצין המודיעין של התחנה. לפי המידע, שיתף מוסרי פעולה עם בני משפחה המוכרים כעבריינים בלוד ובתמורה קיבל טובות הנאה מהם. לפי החשד, באחד המקרים בוצע פשע חמור על ידי אחד מבני אותה משפחה, כנראה תאונת דרכים שביצע במהלכה נהרג אדם. למקום הגיעו מוסרי ובוקר, ולאחר שהתברר כי מדובר באותו העבריין, דאגו לכאורה השניים לסגור את התיק לפני שלמעשה כלל נפתח. זאת, כדי שלא לפגוע בעבריין. לפי החשד קיבלו בתמורה לכך טובות הנאה - כנראה מדובר בשיט על ספינת תענוגות. ככל הידוע נחקרים מקרים נוספים שבהם היו מעורבים, לפי החשד, השניים.



בפרשה נחקרו אתמול גם עו"ד ארי קדרי ועבריין המוכר למשטרה בשם ג'עסוס, כדי לבחון את מעורבותם בה.



רפ"ק מוסרי הכחיש אתמול את החשדות המיוחסים לו. ככל הנראה הוא יובא היום בפני שופט. רק שלשום לפנות בוקר הציגו במחוז המרכז את פענוחו של ארגון פשיעה שפעל בשכונת הרכבת בלוד. בטקס שנערך השתתפו גם השר לביטחון פנים גדעון עזרא והמפכ"ל משה קראדי ששיבחו את עבודתו של מי שעמד בראש המבצע - מוסרי.



במשטרת מחוז המרכז הביעו תדהמה, עם היוודע על חקירת שני הקצינים הבכירים והמוערכים. לנוכח חרושת השמועות, נמסרה הודעה בעניין בישיבת סגל הפיקוד הכללי שהתקיימה בבוקר במחוז ובצהריים כינס נצ"מ דוכובני את קציני מרחב שפלה ועידכן אותם כי במח"ש נפתחה החקירה בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות נגד הקצינים.



בכיר במשטרה אמר אתמול: "זהו יום עצוב למשטרה ויום שיש בו מבוכה קשה למחוז מרכז. אם אכן יתברר שהחשדות נגד השניים נכונים, זאת רעידת אדמה של ממש. קשה מאוד להאמין ששני קצינים, שנחשבים לבכירי החוקרים במשטרה ובעלי ניסיון מוכח, נחשדים בעבירות קשות כל כך הנוגעות לעבודתם מול העבריינים שאותם הם אמורים לחשוף. אם הדברים יתבררו כנכונים, אין ספק שנצטרך לקיים בדק בית רציני".



עם זאת, בכיר במשטרה ציין כי לא במקרה נחקרו בתקופה האחרונה קצינים בכירים ביחידות מרכזיות. לדבריו, תפקיד מפקד ימ"ר וקציני החקירות בה הם תפקידים רגישים ולא פעם נוטים לטפול עליהם חשדות שווא, כדי לסגור אתם חשבון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully