וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי רוט: נפריע להפרטת לאומי אם המדינה לא תקיים הבטחתה לעובדים

עינב בן יהודה

14.9.2005 / 13:42

יו"ר ועד עובדי בנק לאומי אומר כי העובדים דורשים כי תקוים ההבטחה שניתנה להם על ידי האוצר, לקבל אופציות בשיעור 6% מהון המניות של הבנק



יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, לואי רוט, מתריע במכתבים ששיגר ליו"ר הדירקטוריון, איתן רף, ולמנכ"ל הבנק, גליה מאור, כי אם המדינה לא תעמוד בהתחייבויותיה לעובדי הבנק, יפעל הוועד למניעת כל שיתוף פעולה מצד העובדים בהליך ההפרטה. "לא יעלה על הדעת, כי העובדים יגלו אחריות, ישתפו פעולה עם הנהלת הבנק בהליך מכירת השליטה - והמדינה תתנער מחלקה היא בעסקה, ואף תותיר את העובדים קירחים מכאן ומכאן", אומר רוט.



האיום של רוט הוא על רקע על ההודעה שפירסמו אתמול החשב בכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, וחברת נכסים מ.י, בדבר כוונת הממשלה למכור אחזקותיה בבנק. המדינה מחזיקה היום 24.7% מהון הבנק.



עובדי הבנק דורשים כי תקוים ההבטחה שניתנה להם, לקבל אופציות בשיעור 6% מהון המניות של הבנק. בעבר, במקרים דומים, נהנו עובדי מערכת הבנקאות מהנחה של 25% על 10% מההון המנופק.



ועד עובדי לאומי מאשים את המדינה בעיכוב מכוון של תוכנית הקצאת האופציות לעובדי הבנק, מתוך מטרה לזכות בשקט תעשייתי מצד העובדים עד לסיום הליך ההפרטה.



רוט הוסיף כי עובדי הבנק קיימו את חלקם מתוך אמונה שהמדינה תעמוד מאחורי ההבטחות שנתנה, ובכלל זה, עיגון מלוא זכויותיהם בהסכמים קיבוציים לתקופה ארוכה לפני חילופי הבעלים, ומתן פיצוי הולם בגין תרומתם של העובדים למוניטין הבנק במהלך ההפרטה. רוט הוסיף, כי בשל אי עמידת המדינה בהבטחותיה לעובדי הבנק, יבחן הוועד נקיטת צעדים ארגוניים.



מחברת מ.י נכסים נמסר כי כבר בתחילת המו"מ בין הצדדים הובהר לנציגי העובדים כי ההבטחה שניתנה להם בעבר חסרת תוקף. במקביל, נמסר מהחברה, ממשיך להתנהל מול העובדים מו"מ לגבי חלקם במניות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully