וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: היצוא מישראל הוא הגורם המוביל את צמיחת המשק וכך הוא צפוי להיות בשנה הבאה כאשר יגדל ב-7%-8%

טל לוי

14.9.2005 / 15:45

"באוגוסט נרשם איזון בין תנועות ההון היוצאות מישראל להון הנכנס לישראל במסגרת המגזר הפרטי הלא-בנקאי; תיק הנכסים שבידי הציבור גדל ב-9.6% ב-7 החודשים הראשונים של 2005 והסתכם ב-1.66 טריליון ש'"



"בשמונת החודשים הראשונים של השנה צמח הגירעון המסחרי של ישראל ב-28% והסתכם ב-5.3 מיליארד דולר. עם זאת, בניכוי תחום היהלומים וחומרי האנרגיה (שהרי היקפו הדולרי של יבוא הנפט גדל בעיקר כתוצאה מעליית מחיר), הגירעון המסחרי דווקא הצטמצם", כך כותב איל רז מבנק לאומי.



בחינת תמהיל היבוא מצביעה על יציבות ביבוא חומרי גלם לעומת מגמת עלייה ביבוא מוצרי השקעה ומוצרי צריכה, כותב רז ומציין כי היצוא מישראל הוא הגורם המוביל את צמיחת המשק וכך הוא צפוי להיות בשנה הבאה, כאשר יגדל ב-7%-8%. הצהרה אופטימית זו באה על אף שרז מציין בסקירתו כי "נראה שההאטה בביקוש העולמי, בפרט למוצרי תעשיות הטכנולוגיה העילית (היי-טק), היא הגורם העיקרי המשפיע על היצוא הישראלי".



בתחום שוק ההון, מציינים בלאומי כי בחודש אוגוסט נרשם איזון בין תנועות ההון היוצאות מישראל להון הנכנס לישראל במסגרת המגזר הפרטי הלא-בנקאי. בסך הכל, הסתכמו תנועות ההון הנכנסות ב-7.4 מיליארד דולר לעומת הון יוצא של 5.6 מיליארד דולר. עודף הכסף הנכנס גם תמך ביציבות שער החליפין.



מבחינת תמהיל ההון היוצא, עולה כי הישראלים משקיעים בחו"ל בעיקר בניירות ערך למסחר ומתוך כך יותר באיגרות חוב מאשר במניות. רז מציין כי הסיבה לגידול בתנועות הון יוצאות מיוחסת לניסיון להשיג תשואות גבוהות לתיקי השקעות, על רקע הריבית הנמוכה לטווח הקצר והארוך השוררת בישראל, הרצון לפזר סיכונים וכן שינויי המיסוי בישראל.



עוד עולה מהסקירה כי תיק הנכסים הכספיים שבידי הציבור גדל בשבעת החודשים הראשונים של השנה ב-9.6% והסתכם בסוף יולי ב-1.66 טריליון שקל. מתוך כך, מיוחסים 145 מיליארד שקל לעליות שנרשמו בשוק המניות הישראלי כמו גם להתרחבות ביתרת הנכסים צמודי המדד עקב הנפקות בהיקף נרחב שהיוו תחליף לאשראי הבנקאי. עם זאת, מציינים בלאומי כי נראה שהציבור הישראלי עדיין מעדיף להשקיע את מירב כספו בשוק המקומי ורק חלק קטן בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully