וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה דלתא ונורתווסט עומדות בפני פשיטת רגל

סוכנויות הידיעות

14.9.2005 / 16:28

מקורות המקורבים לחברות אמרו לעיתוני ארה"ב כי השתיים עשויות להודיע על פשיטת רגל החל ממחר, לאחר שסבלו קשות ממחירי הדלק המאמירים ומעלויות כוח אדם



חברות התעופה האמריקאיות דלתא איירליינס ונורתווסט איירליינס, החברות השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב בהתאמה, נראות שתיהן כמי שעומדות על סף פשיטת רגל. מקורות המקורבים לחברות הדליפו לעיתונים שונים בארה"ב כי כל אחת מהחברות עלולה לפשוט רגל בכל רגע נתון, אפילו מחר.



שתי החברות סבלו קשות כתוצאה ממחירי הדלק המאמירים החודש, בעקבות סופת ההוריקן קתרינה אשר פקדה את החוף המזרחי של ארה"ב. שתי החברות גם סובלות כבר תקופה מהתחרות הגוברת בתעשייה.



אם אכן יגישו נורתווסט ודלתא בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לבית המשפט האמריקאי, תהיה משמעות הדבר שארבע מתוך שבע חברות התעופה הגדולות בארה"ב יהיו תחת הגנה משפטית מפני פשיטת רגל (שתי החברות הנוספות, אשר מצויות כיום תחת הגנה משפטית שכזו, הן יונייטד ויו אס איירליינס). מצב כזה לא היה בארה"ב מאז 1991, כשהחברות איסטרן אייר ליינס, ברניף, קונטיננטל איירליינס ופאן אם הגישו לבית המשפט את אותו "סעיף 11", המבקש מבית המשפט הגנה מפני פשיטת רגל.



משמעות נוספת לפשיטת רגל של נורתווסט קשורה למשקיעים: משקיעים אשר רכשו איגרות חוב לא בטוחות של נורתווסט, חברת התעופה הרביעית בגודלה בארה"ב, עלולים להפסיד עד 90% מערך השקעתם אם החברה תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.



החדשות הטובות הן, למרבה המזל, לנוסעים: סעיף 11 אין משמעותו השפעה ישירה על הטיסות או מסלולי הטיסה, ואפילו לא על תוכניות "הנוסע המתמיד" של החברות. אך בבוא הזמן, ייתכן שהחברות יקצצו את שירותיהן בערים מסוימות בארה"ב.



העלייה החדה במחירי הדלק מאז פגיעתה של סופת ההוריקן קתרינה בחופי ארה"ב אינה הסיבה היחידה להימצאותן של החברות דלתא ונורתווסט על סף פשיטת רגל. לפני פגיעתה של קתרינה הסתכם חשבון הדלק של החברות ב-50% יותר ממה ששילמו ב-2004.



מחירי הדלק אפילו אינם הגורם היחיד למצב: למרות ששתי החברות, דלתא ונורתווסט, הזהירו פעמים רבות שיהיה עליהן להגיש בקשה להגנה משפטית מפני פשיטת רגל, העובדים התנגדו לקיצוצים בתוכניות הפנסיה, בפיצויים ובמשכורות. בעיקר העובדים בנורתווסט, אשר הפסידה 3.6 מיליארד דולר מאז 2001. דלתא, אגב, הפסידה 10 מיליארד דולר מאז שנת 2001.



כדי לפתור את בעיית תזרים המזומנים של נורתווסט, ניסתה החברה פעמים חוזרות ונשנות לקצץ בעלויות על חשבון העובדים, אבל רק הטייסים בחברה הסכימו לקיצוצים, וכיום נמצאת החברה בעיצומו של השבוע השלישי של שביתת ועד המכונאים בחברה. הוועד מתנגד לקיצוץ של 176 מיליון דולר בתוכניות הפנסיה של המגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully