וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מפטרת כ-100 עובדים במפעל בערד

הדר חורש

14.9.2005 / 17:20

מוטורולה ישראל: הקיצוץ הוא הרע במיעוטו, שכן בעקבות ההחלטה נמנעה סגירתו המוחלטת של המפעל; במפעל בערד כ-500 עובדים



ההתייעלות במוטורולה העולמית לא פסחה הפעם על ישראל: מפעל מוטורולה בערד יקצץ כ-100 עובדים, המהווים 20% מעובדי החברה. הנהלת מוטורולה ישראל טוענת כי הקיצוץ הוא הרע במיעוטו, שכן בעקבות ההחלטה נמנעה סגירתו המוחלטת של המפעל.



"המפעל בערד יוסיף להתקיים עוד שנים רבות", אמר יהודה פורת, סמנכ"ל משאבי אנוש במוטורולה ישראל. לדבריו, החברה מפטרת קרוב למאה עובדים בעקבות החלטת מוטורולה לעכב את ביצועם של מספר פרויקטים.



מוטורולה ישראל לא פיטרה עובדים בשנים האחרונות, גם לא בעקבות התפוצצות בועת ההיי-טק. מפעל מוטורולה בערד מעסיק כ-500 עובדים. עיקר פעילותו היא ייצור מכשירי קשר עבור חברות משלוחים בינלאומיות כמו שירות הדואר הגרמני דויטשה-פוסט, יו.פי.אס ויו.אס.פוסט. המפעל מייצר גם מכשירי קשר עבור צה"ל ומכשירים סלולריים מוקשחים עבור הרשת הסלולרית הצבאית "ורד הרים".



הנהלת מוטורולה ישראל התקשתה להסתיר את המחלוקת הפנימית בחברה הבינלאומית על ההשקעות בישראל. בינואר השנה הכחישה הנהלת מוטורולה ישראל דברים שאמר סמנכ"ל הכספים של החברה, רמי גוזמן, על הדיונים בדבר העברת המפעל בערד לחו"ל.



בכנס אנליסטים שהתקיים ביולי האחרון בשיקאגו אמר סטו ריד, סגן נשיא בכיר במוטורולה, כי החברה בוחנת את פעילותה הבינלאומית בניסיון להביא לייעול בפעילותה השוטפת. ריד סירב להתייחס באופן ספציפי לפעילות החברה בישראל. במסגרת ההחלטה על ההתייעלות, שמטרתה שיפור הרווח התפעולי של מוטורולה, הגיעו לישראל צוותים מטעם מוטרוולה העולמית, שבחנו את תהליכי הייצור והתפעול של יחידות מוטורולה בישראל.



פורת אמר כי, ככל הידוע לו, לא צפויים צעדי התיעלות נוספים במוטורולה ישראל, וקיומו של המפעל בערד מובטח. מוטורולה ישראל מעסיקה 3,400 עובדים, מתוכם כ-800 בחברת מירס שבבעלותה המלאה של מוטורולה, והשאר עוסקים בפיתוח מוצרים ובהפעלת שירותים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully