וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל לבית המשפט: אנחנו בספורטיאדה, לא יודעים על עיצומים

שרון קדמי

15.9.2005 / 8:05

הגשת דו"חות חברת החשמל לא נראית באופק - החברה לא תעמוד הארכה שנתנה לה רשות החברות; יו"ר הוועד: "מנהל רשות החברות מסכן את היציבות הפיננסית של חברת החשמל והמדינה"



עליית מדרגה נוספת בפרשת העיכוב בהגשת הדו"חות הכספיים של חברת החשמל. בדיון מיוחד שהתקיים אתמול בעניין, בעקבות פנייה של חברת החשמל לבית הדין הארצי לעבודה נגד עיצומי העובדים, טענו עורכות הדין של ועד העובדים, אורנה לין ומיכל שטיין, כי "העובדים כלל אינם יודעים ואינם מאשרים קיומם של עיצומים כלשהם בקשר לדו"חות הכספיים, ולא ניתן היה לבדוק טענה זו עם ראשי ועד העובדים, שנמצאים ב'ספורטיאדה' באילת". השופטת נילי ארד קבעה כי אינה יכולה לקבל טענה זו, וקבעה דיון נוסף להיום בבוקר.



כעת ברור כי חברת החשמל לא תגיש את דו"חותיה הכספיים ביום ראשון. המועד האחרון הקבוע בחוק לפרסום דו"חות הוא ה-31 באוגוסט בכל שנה, אולם רשות ניירות ערך נתנה לחברה ארכה עד ה-18 בספטמבר. אם חברת החשמל לא תפרסם בתוך חודש את דו"חותיה בלי שתקבל על כך אישור, יופסק המסחר באג"ח שלה בבורסה, דבר שעשוי לערער מהותית את מצבה הפיננסי.



לעיכוב בהגשת הדו"ח גורמת דרישת רשות החברות הממשלתיות מחברת החשמל לשנות את מבנה הדו"ח שלה. עד 2004 הגישה החברה דו"ח אחד בכל שנה. על פי דרישת רשות החברות אמורה החברה להגיש החל מהשנה הנוכחית דו"ח נפרד על כל אחד מ-17 מקטעי הפעילות שלה - 11 תחנות כוח, מערכת ההולכה הארצית וחמישה אזורי חלוקה.



חלוקת הדו"ח אמורה להגדיל את השקיפות של החברה, וכן להיות צעד בכיוון שינוי המבנה שלה. הנהלת חברת החשמל טוענת כי אינה יכולה לפרסם את הדו"חות בזמן בגלל עיצומים שנוקטים עובדיה, המתנגדים לשינוי מבנה הדו"ח. בתוך כך נודע כי חברת החשמל הציעה לרשות החברות פרק זמן של שלושה חודשים לשיחות כדי למצוא פתרון.



יו"ר ארגון ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, תקף את מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, וטען כי הוא זה שמונע את הגשת הדו"חות, וכי לעובדים אין כל קשר לדחייה בהגשת הדו"חות. "הדו"חות מוכנים, ומי שלא מאשר את הגשתם הוא אייל גבאי. בלתי נתפס שמנהל רשות החברות מסכן את יציבותה הפיננסית לא רק של חברת החשמל, אלא של מדינת ישראל כולה".



בכירים בחברת החשמל התייחסו לטענות האוצר, שלפיהן "נמנעים מהציבור דו"חות כספיים שקופים ואמינים, אשר יאפשרו לראות היכן בורות השומן של החברה". לדבריהם, "הדו"חות הכספיים של חברת החשמל נערכים על ידי רואי חשבון חיצוניים, הממונים אגב על ידי רשות החברות. מזה כמה שנים מנהלת חברת החשמל מרכזי רווח, והחברה יודעת על רווחיות או הפסד של כמעט כל יחידה בחברה. תעריף החשמל בישראל הוא מהנמוכים בעולם, והדבר מצביע על כך שהחברה יעילה ומספקת חשמל למדינת ישראל באמינות וזמינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully