וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו נכנעה ללחץ הצרכנים: תפסיק לייצר ולשווק מוצרים העשויים מפרווה

רוני לינדר-גנץ

15.9.2005 / 9:03

מכתב שרשרת שהועבר באי-מייל הביא להפגנה שנערכה מול חנות הדגל של קסטרו בתל אביב לפני כשבועיים; מדובר במקרה נדיר של מאבק "עממי" על בסיס ערכי ולא צרכני שהצליח להביא לשינוי



ציבור הצרכנים בישראל מקבל היום הוכחה נוספת לכך שלחץ צרכני עובד: בעקבות מחאה ציבורית עיקשת בשבועות האחרונים נגד השימוש שעושה רשת בפרוות בבגדיה, הודיעה היום הרשת כי תפסיק לייצר ולשווק מוצרים העשויים פרווה.



המחאה התחילה במכתב שרשרת של צרכן נזעם באינטרנט, בו הואשמה קסטרו ב"רצח בעלי חיים תמורת בצע כסף" ויצאה קריאה נרגשת לצרכנים להחרים את הרשת. המחאה תפסה תאוצה בפורומים שונים באינטרנט, והגיעה לשיאה לפני כשבועיים בהפגנה שנערכה מול חנות הדגל של קסטרו בתל אביב, בה נשאו המפגינים שלטים בגנות הרשת וחולקו ללקוחות החנות ולעוברים ושבים מנשרים בנושא.



בשבוע שעבר עוד הצהירה קסטרו כי "השימוש בתרנגולות שמהן אנו אוכלים שניצלים או שימוש בפרות ובכבשים שמהם אנו אוכלים סטייקים והמבורגרים או שימוש בעורות ובפרוות בביגוד ובהנעלה מקובל בכל העולם", אולם כאמור, נראה שהלחץ הצרכני הכריע את הכף - היום פירסמה הרשת הודעה בה נמסר: "לקוחות קסטרו היקרים, בהתאם להבטחתנו ולאור הערות שקיבלנו מחלקכם, ערכנו בדיקה בנושא השימוש בפרוות. בעקבות הבדיקה הגענו להחלטה להפסיק את עיצוב וייצור המוצרים העשויים פרווה.
שיווק המוצרים ייפסק לאחר מכירת המלאי. בברכת שנה טובה, הנהלת קסטרו".



יצוין כי מעבר להישג שב"כיפוף ידה" של הרשת הגדולה והפגנת הכוח הצרכנית, יכולים הצרכנים להתגאות בכך שמדובר במקרה נדיר של מאבק "עממי" על בסיס ערכי ולא צרכני שהצליח להביא לשינוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully