וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות הורוביץ והוואן בבוש האפריקאי

TheMarker

15.9.2005 / 9:31

יו"ר טבע מספר שיעד היצוא הראשון של טבע היה ניגריה - וזה לא היה קל ■ סמנכ"ל הסחר של שופרסל, אלי גידור, לא הצליח להתאפק ■ שלמה לירן, לשעבר מנכ"ל חברת Yes, הפסיד בגמר ■ יו"ר רשות שדות התעופה צבי שלום יזכה לקדנציה שלישית בת ארבע שנים ■



מאת יורם גביזון, סיון קלינגבייל, זוהר בלומנקרנץ, עומר שרביט ושרון קדמי



חנוכת המפעל החדש של טבע בירושלים זימנה ליו"ר אלי הורוביץ הזדמנות לספר על העבר הצנוע של ענקית התרופות הבינלאומית: "באותם ימים היה קשה להרוויח בישראל אם לא עבדת בשוק השחור, בשל הפיקוח על המחירים והקיצוב. יעד היצוא הראשון של טבע היה ניגריה. שמענו על מישהו שמוכר סבון בכפרים של ניגריה מעל גבי מכוניות ואן. שאלתי את עצמי, מדוע שלא נמכור תרופות באותו אופן? כשהצעתי לקנות ממנו את הוואן הוא רצה לדעת מה בכוונתי לעשות איתה, וכששמע שאנחנו רוצים למכור תרופות - דרש בתמורה 50% מהרווח.



"העמסנו את מלאי התרופות שלנו, שהסתכם אז ב-800 לירות שטרלינג, על הוואן ויצאנו לבוש האפריקאי. ידענו שהמפתח הוא שהממיס, הסוחרות שמסתובבות עם ערימות של שטרות בבגדים, יקנו מאיתנו. שכרנו את שירותיו של צייר שלטי פרסומת, והתחלנו למכור סירופ נגד גזים לתינוקות ותמיסה שמכילה ויטמינים. ההתחלה היתה מהוססת, אבל אחרי שכמה סוחרים קנו ניגשה אחת הממיס וקנתה את כל המכונית תמורת 2,400 לירות שטרלינג. כאשר עזבנו את ניגריה ומכרנו את הפעילות היו לנו כבר מאות מכוניות ואן בכל רחבי המדינה".



גידור בעיתוי גרוע



מנהלי רשתות השיווק נוהגים "לרגל" זה אחר זה באמצעות ביקור בסניפי הרשת המתחרה. אבל למנהלי שופרסל יש לפעמים בעיית טקט ותזמון: ביום שני חנכה רבוע כחול את הסופר סנטר החדש בקניון איילון.



באירוע השתתפו בעלי החברה דודי ויסמן, מתיו ברונפמן ומשולם פישר, בעל הקניון דוד עזריאלי וספקי הרשתות. סמנכ"ל הסחר של המתחרה שופרסל, אלי גידור, לא התאפק והגיע לערב הפתיחה כדי לבדוק כיצד נראה הסניף החדש והמדובר של המתחרה.



גידור, שהגיע לסניף כאשר האירוע החל להתפזר, התקבל בלחיצות ידיים של כמה מבכירי רבוע כחול וספקים, שתהו אם לא היה מנומס יותר לבדוק את הסניף בהזדמנות נוחה יותר.



לירן הפסיד בגמר



לפני חודשיים דיווחנו כאן ששלמה לירן, לשעבר מנכ"ל חברת Yes, עלה לשלב הגמר בתחרות על תואר האיש המשפיע ביותר בתחום טכנולוגיות המידע בשוודיה. בשלוש השנים האחרונות מנהל לירן את חברת הסלולר "3" בסקנדינוויה, המספקת שירותי דור שלישי.



אבל מבין שלושת הפיינליסטים העדיפו השופטים את סטינה ארנסוורד, מייסדת חברת Cypak, שזכתה על "החזון, הנחישות והאנרגיה הבלתי פוסקת".



Cypak הוקמה ב-1999, ועוסקת בפיתוח מערכות זיהוי בתקשורת אלחוטית (RFID).



שלום לנצח



יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת) צבי שלום יזכה לקדנציה שלישית בת ארבע שנים. שר התחבורה מאיר שטרית הודיע אתמול על הארכת כהונתו של שלום בתום פגישה בין השניים. שלום הוא גם חבר מרכז הליכוד ואחיו של שר החוץ סילבן שלום.



בלשכת שר התחבורה דחו אתמול את האפשרות כאילו עיתוי פרסום ההחלטה כעת קשור באופן כלשהו לכינוס מרכז הליכוד, שיתקיים בסוף החודש. שטרית: "הארכת הכהונה נובעת מהערכתי את ביצועיו ומקצועיותו של שלום. בתקופתו נחלה רש"ת הישגים רבים, ובראשם פתיחת הטרמינל החדש".



אנרגיה בינלאומית



על רקע משבר הדלק תתקיים בימים שני ושלישי בשבוע הבא ועידת אנרגיה ותשתיות אזוריות ראשונה מסוגה. ישתתפו: שר התשתיות בנימין בן אליעזר, יו"ר בז"ן אוהד מראני, יו"ר חברת החשמל שלמה רוטמן והמנכ"ל יעקב רזון, מנכ"ל פז מודי בן שך, מנכ"ל סונול יוסי אנטוורג, מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור ושלושה משרי התשתיות לשעבר - פרופ' אמנון רובינשטיין, עו"ד משה שחל וח"כ מודי זנדברג.



מחו"ל ינחתו מנכ"ל חברת החשמל הירדנית, ראש אגף האנרגיה במשרד התשתיות של קפריסין ומשלחת מבכירי משק האנרגיה בסלובקיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully