וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: פתיחה על רקע פערים שליליים במניות הדואליות - השוק מחכה למדד

עומר שרביט

15.9.2005 / 17:10

רן ישראלי: "מדד אוגוסט יעלה ב-0.4% - השאלה הגדולה היא מה יקרה לנפט"; ליפמן תפתח בפער שלילי של 0.7% וטבע בפער שלילי של 0.3%



המגמה החיובית שבה אתמול לבורסה בתל אביב, שהמריאה לשיאים חדשים ושתסבול הבוקר מלחץ שלילי של רוב המניות הדואליות בעקבות ירידות אמש בוול סטריט. מי שימישיכו הבוקר לרכז עניין רב הן מניות הבנקים, בזק וכי"ל, שהובילו אתמול את השוק לעליות שערים וריכזו מחזורים נאים.



מנגד, השוק ינסה ליהנות מרוח גבית של בורסת טוקיו, הננעלת בעליות שערים של 1%. בשוק המט"ח נפתח הבוקר המסחר בהתחזקות קלה של הדולר והיורו מול השקל. בעולם נחלש היורו ב-0.5% מול הדולר.



מדד המעו"ף עלה אתמול ב-1% לרמה של כמעט 740 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.9% לרמה של 745 נקודות ואילו התל טק, שרוב מניותיו דואליות, טיפס בשיעור נמוך יותר של 0.3%. התעוררות נרשמה אתמול גם במחזורי המסחר, שהסתכמו ב-870 מיליון שקל ויש המסבירים זאת בכנס המשקיעים הזרים שערכה הבורסה בלונדון.



ברקע המסחר היום מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, כאשר הערכות האנליסטים נעות בין עלייה של 0.3% ל-0.4%. רן ישראלי מכלל פיננסים בטוחה נוטה להעריך כי המדד יעלה ב-0.4%: "השאלה היא מה יקרה למחירי האנרגיה - כרגע נראה שהדהירה בנפט נפסקה". לדבריו, לאור ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק המקומי, מדד גבוה מ-0.4% יגרור ירידות שערים בתחילת השבוע הבא.



איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים העלו תשואותיהן מתחילת החודש בכמעט 1.6%, דבר שאמור להקרין לשלילה על שוק איגרות החוב המקומי. הפד צפוי להודיע ב-20 לחודש על העלאת ריבית נוספת של רבע אחוז, שתותיר את הריבית בארץ בפיגור של 0.25%. מצב זה כנראה לא נסבל מבחינתו של פישר, שייאלץ להגיב ולפי הערכות מסויימות נסיים את השנה בריבית של 4%.



תמשיך לרכז הבוקר עניין רב ותפתח בפער שלילי של 0.7%, לאחר שאתמול נודע כי לפי הערכות בשוק ההון החברה תפספס את תחזיותיה לרבעון השלישי. עבור ליפמן זהו הפספוס השני ברציפות והשוק לא נותר אדיש: שלושת הימים האחרונים גילחו 10% משווי המניה בבורסה.



תפתח בפער שלילי של 0.3%, לאחר שאתמול קיבלה אישור לתרופה של 228 מיליון דולר. מדובר בפלונומיד במינונים של 10 ו-20 מיליגרם המיועדת לטיפול בדלקת פרקים שגרונית.



ו, שהתחזקו בשיעורים של עד 1.6%, משכו את השוק אתמול לעליות שערים וימשיכו לרכז עניין רב גם היום. מניות הבנקים הגדולים התממשו מעט בתקופה האחרונה ועיני הפעילים ימשיכו לעקוב אחריהן כדי לראות את המגמה הכללית.



בשוק המט"ח נפתח הבוקר המסחר בהתחזקות קלה של הדולר בשיעור של 0.1% לרמה של 4.529 שקלים לדולר והיורו מוסיף 0.2% לרמה של 5.538 שקלים ליורו. בשוק הסולידי, הגליל צמוד המדד ימשיך להיסחר היום על רקע הערכות לעליה באינפלציה ובריבית. השחר השקלי נסחר נסחר על רקע הכרסום המתמשך בפער התשואות בינו לתשואה של האג"ח על ממשלת ארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully