וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה מעורבת בשווקים על רקע עליית מחירי הסחורות; טוקיו עלתה ב-1.2%

מיכל רמתי

15.9.2005 / 10:24

העליות בטוקיו בהובלת יצרניות הפלדה לאחר שבנק UBS אמר כי הוא צופה עלייה במחירי הפלדה; ניפון סטיל היפאנית עלתה ב-4.5%



מגמה מעורבת נרשמה באסיה - טוקיו עלתה ב-1.2% בהובלת יצרניות הפלדה על רקע ציפייה כי מחירי הפלדה יעלו; בהונג קונג ובסיאול ירידות מתונות על רקע עליית מחירי הנפט - הונג קונג יורדת ב-0.1%; סיאול ירדה ב-0.1%.



יצרניות הפלדה התחזקו לאחר שבנק UBS אמר כי מחירי הפלדה באסיה צפויים לעלות בשנה הבאה על רקע הביקוש ההולך וגדל מסין וייצור איטי יותר. אנליסטים צופים כי גם ביקוש גדול על רקע גל בנייה לאחר ההוריקן קתרינה ישפיע על מחירי הפלדה.



היצואניות לעומת זאת רשמו ירידות לאחר שאתמול פורסמו נתונים כלכליים בארה"ב שעשויים להעיד על האטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב. התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה בחודש אוגוסט ב-0.1%, גידול נמוך מהצפוי, על רקע פגיעה בתפוקת הנפט, הגז הטבעי והכימיקלים באזור מפרץ מקסיקו בעקבות סופת ההוריקן קתרינה. המכירות הקמעוניות בארה"ב רשמו באוגוסט את הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2001, בעקבות האטה ניכרת בצמיחת מכירות המכוניות.



במגזר האנרגיה נרשמו עליות על רקע מחירי הנפט הגבוהים. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר נסחרים בעלייה של 16 סנט למחיר 65.25 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בניו יורק. אתמול נסגר מחיר החוזים בעלייה של 3.1% ל-65.09 דולר לחבית. אינפקס, חברת הנפט הגדולה ביפאן, עלתה ב-2.7%; פטרוצ'יינה הסינית עולה ב-0.8%.



פוסקו הדרום קוריאנית, יצרנית הפלדה החמישית בגודלה עלתה ב-2.3% לאחר ש-UBS העלה את מחיר היעד של המניה. ניפון סטיל, יצרנית הפלדה הגדולה ביפאן, עלתה ב-4.5%. סומיטומו מטל אינדסטריז, יצרנית צינורות הפלדה המשמשים לייצור נפט, עלתה ב-5.7%.



סמסונג אלקטרוניקס, היצואנית הגדולה בדרום קוריאה, ירדה ב-1%. AU אופטרוניקס, יצרנית המסכים הדקים הגדולה בטייואן ירדה ב-6.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully