וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה האמריקאיות דלתא ונורתווסט הגישו בקשה לבית המשפט להגנה מפני פשיטת רגל

הדר תדמור

15.9.2005 / 9:44

דלתא ונורתווסט סבלו קשות כתוצאה ממחירי הדלק המאמירים, התחרות הגוברת בשוק התעופה ועלויות כח האדם; ארבע מתוך שבע חברות התעופה הגדולות בארה"ב נמצאות תחת הגנה מפני פשיטת רגל



חברות התעופה האמריקאיות דלתא איירליינס (סימול DAL) ונורתווסט איירליינס (סימול NWAC) הגישו בקשה לבית המשפט בארה"ב להגנה מפני פשיטת רגל ("סעיף 11"). חברות התעופה השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב בהתאמה סבלו קשות כתוצאה ממחירי הדלק המאמירים, בחלקית בעקבות סופת ההוריקן קתרינה אשר פקדה את החוף המזרחי של ארה"ב. שתי החברות גם סובלות כבר תקופה מהתחרות הגוברת בתעשייה ומעלויות כח האדם הגבוהות.



ארבע מתוך שבע חברות התעופה הגדולות בארה"ב נמצאות תחת הגנה משפטית מפני פשיטת רגל (שתי החברות הנוספות אשר מצויות כיום תחת הגנה משפטית שכזו הן יונייטד ויו אס איירליינס). מצב כזה לא היה בארה"ב מאז 1991, כשהחברות איסטרן אייר ליינס, ברניף, קונטיננטל איירליינס ופאן אם הגישו לבית המשפט את אותו "סעיף 11".



משמעות נוספת לפשיטת רגל של נורתווסט קשורה למשקיעים: משקיעים אשר רכשו איגרות חוב לא בטוחות של נורתווסט, חברת התעופה הרביעית בגודלה בארה"ב, עלולים להפסיד עד ל-90% מערך השקעתם.

שתי החברות הגישו את בקשות ההגנה מפני פשיטת רגל לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז הדרומי של ניו יורק. ככל הנראה, ינצלו שתי החברות את היותן תחת הגנה מפני פשיטת רגל כדי לקצץ בעלויות כוח האדם והפנסיות.



השופטת פרודנס ביטי התירה לחברת דלתא להמשיך בפעילות הטיסות הרגילה של החברה בזמן ההגנה מפני פשיטת רגל, והורתה לחברה להמשיך ולשלם משכורות והטבות לעובדים, לעמוד בהזמנות הלקוחות ולספק החזרים כספיים ושינויים כרגיל. כמו כן, על דלתא להמשיך ולהפעיל כרגיל את תכניות ה"נוסע המתמיד" ולשלם עבור דלק במסגרת החוזים הקיימים.



הגשת "סעיף 11" על ידי דלתא ונורתווסט עלולה לסכן חברות תעופה אחרות, כמו אמריקן איירליינס, שכן ההגנה מפני פשיטת רגל מאפשרת לדלתא ונורתווסט להתחמק מתשלום חובות ופנסיות באופן זמני, ומעמידה את החברות בעמדת יתרון יחסי. מצד שני, ייתכן ודלתא ונורתווסט יאלצו להוריד את מספר היעדים אליהן מגיעות טיסותיהן כדי לקצץ בעלויות החברות. מקום שבקלות יוכלו לתפוס אותן חברות תעופה אשר אינן עומדות בפני פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully