וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שמלצר בעל השליטה בניו קופל לא התרגש מהסערה בשוק הרכב: רכש ביומיים האחרונים מניות בכמיליון שקל

נתן שבע

15.9.2005 / 11:28

שמלצר רכש בבורסה שלשום מניות בהיקף של 570 אלף שקל ומניות נוספות בהיקף של 352 מיליון שקל אתמול; בינתיים הרכישה משתלמת ועל הנייר שרכש הוא מרוויח יותר מ-1%



שלמה שמלצר בעל השליטה ב, כנראה לא התרגש יותר מידי משינוי המיסוי על הרכבים החדשים, מה שעשוי היה להשפיע על חברות הליסינג. שמלצר רכש ביומיים האחרונים מניות החברה בהיקף של מיליון שקל.



ביום שלישי נפלה ניו קופל ב-12%, אז ניצל שמלצר את הירידות על מנת לרכוש מניות בבורסה בהיקף של 570 אלף שקל במחיר של 24.52 שקל למניה - 2% מתחת למחירה היום. אתמול כאשר התאוששה כבר המניה ב-5% הוסיף שמלצר לרכוש מניות בהיקף של 352 אלף שקל ובמחיר של 24.97 שקל למניה - מעט פחות ממחירה בשעה זו במהלך המסחר - כ-25 שקל.







מניות ניו קופל ודן רכב נחתכו בתחילת השבוע בעקבות ההערכות כי החברות עשויות להינזק בשל הפחתת שיעור המיסוי, אבל כבר אתמול התאושש מחלק מהירידות. ירידות מחירים בשוק המכוניות החדשות גוררות בעקבותיהן ירידה במחירי המשומשות והחשש היה כי חברות הליסינג אמורות להינזק. ניו קופל שלחה אתמול הודעת הרגעה וציינה כי לאחר שבחנה את הפחתת מס הקנייה ביחס לשווי הנכסי של המכוניות בספרים אין היא זקוקה להפרשה נוספת. כמו כן ציינה ניו קופל כי היא אינה יכולה לאמוד את ההשפעה העתידית של הפחתת שיעור מס הקנייה על שוק הרכב בישראל ושוק הליסינג.



מאידך דן רכב היתה פחות אופטימית והודיעה כי היא צופה ירידה ברווחיותה עם מימוש המכוניות שברשותה. עוד היא מעריכה כי בטווח הקצר תצומצם הפעילות בשוק הרכב בכללותו, לרבות מכירות רכב משומש על ידי החברה וביצוע עסקות ליסינג תפעולי חדשות על ידה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully