וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לא להחזיר לעבודה את השופטת הילה כהן

יובל יועז

15.9.2005 / 13:47

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד החלטת מנהל בתי המשפט לשבץ לכהונה את השופטת שחיברה פרוטוקולים מזויפים



התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) לבג"ץ נגד החלטתו של מנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון, לשבץ את השופטת הילה כהן במחוז הצפון, לפני הדיון בהדחתה בוועדה לבחירת שופטים. כהן הורשעה לפני כחודש בבית דין משמעתי לשופטים בחיבור פרוטוקולים מזויפים ובהשמדת מסמכים שהגישו בעלי דין. בשני באוקטובר תתכנס הוועדה לבחירת שופטים, ויו"ר הוועדה, שרת המשפטים ציפי לבני, הודיעה שתנצל את הכינוס כדי לפתוח בהליכי הדחתה של כהן.



העתירה הוגשה בעקבות מכתב ששלח השופט אוקון ביום ראשון לשופטת כהן, ובו הודיע לה כי היא הועברה לכהן בבתי משפט השלום במחוז הצפון. העותרים כותבים, כי שליחת המכתב שלושה שבועות בלבד לפני כינוס הוועדה "לוקה באי סבירות קיצונית", וכי "הסכנה לפגיעה המתמשכת והמעמיקה באמון הציבור ברשות השופטת חייבה את מנהל בתי המשפט לחכות ימים ספורים, לפחות עד מועד כינוס הוועדה", או לכל הפחות להורות שלא לאפשר לשופטת כהן לדון בתיקים משפטיים עד לכינוס הוועדה.



בהחזרתה של כהן לכהונה מממשת הנהלת בתי המשפט את פסיקת בית הדין המשמעתי לשופטים, שהורה לגזור על כהן נזיפה חמורה ולהעבירה למחוז כהונה אחר (במקור כיהנה כהן במחוז חיפה, כשופטת בבית משפט לעניינים מקומיים בחיפה). אוקון ציין במכתב, כי הוא מצר על כך שהשופטת סירבה להצעתו של הנשיא אהרן ברק לפרוש מכהונתה. הצבתה במחוז הצפון באה לנוכח דרישתה לשוב לעבודה וסירובה לפרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully