וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית נורתווסט נופלת ב-54% לאחר שהגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל; דלתא מזנקת ב-22%

TheMarker

15.9.2005 / 16:53

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.5% באוגוסט, מדד הליבה עלה ב-0.1%; המלאים העסקיים בארה"ב נפלו במפתיע ב-0.5% ביולי, בהובלת מגזרי המכוניות וחלפי המכוניות



מגמת עליות נרשמת בבורסות ניו יורק. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2%. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.3%. בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמות עליות. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.001% ל-4.167%.



מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.5% בהובלת מחירי האנרגיה הגבוהים. מדד הליבה של מחירי הצרכן, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה בקצב איטי יותר של 0.1%, לפני נתוני משרד העבודה האמריקאי. תחזיות הכלכלנים היו לעלייה של 0.5% במדד המחירים לצרכן ולעלייה של 0.2% במדד הליבה. לעומת השנה שעברה עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.6% - העלייה השנתית הגדולה ביותר מאז תחילת 2001. מדד הליבה עלה ב-2.1% בשנה האחרונה.



מחירי האנרגיה עלו ב-5% באוגוסט - העלייה החדה ביותר זה שנתיים. מחירי הדלק עלו באוגוסט ב-8.3%. מחירי הדלק גבוהים עתה ב-31.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מחירי הגז הטבעי עלו ב-2.7%.



המלאים העסקיים בארה"ב נפלו במפתיע ב-0.5% ביולי, בהובלת מגזרי המכוניות וחלפי המכוניות, לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי. מלאי המכוניות והחלפים ירד ב-5.4% ביולי. תחזיות הכלכלנים היו לעלייה של 0.1% במלאים. סך המכירות העסקיות, לעומת זאת, עלו ב-1.1% לדברי משרד המסחר. המלאים הקמעוניים הצטמצמו ב-1.8%, אך ללא מלאי המכוניות נותרו המלאים הקמעוניים ללא שינוי. יחס המלאים למכוניות ירד לשפל של 1.26 ביולי.



תביעות האבטלה הראשונות עלו ב-71 אלף ל-398 אלף בשבוע שעבר - והנתון טרם משקף את כל תביעות האבטלה הנובעות מההוריקן קתרינה. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. כ-68 אלף תביעות הקשורות בקתרינה כבר הוגשו למשרד העבודה, אך מדובר רק בנתון חלקי בלבד - בין היתר בשל הזמן הדרוש להעברת התביעות הרבות. דובר משרד העבודה אמר כי המשרד צופה תיקון גדול כלפי מעלה בנתון השבוע.



פעילות הייצור באזור ניו יורק הואטה בספטמבר אך נותרה חיובית, לפי נתוני הבנק הפדרלי של ניו יורק. מדד הייצור "אמפייר סטייט" של ניו יורק ירד מ-23 נקודות באוגוסט ל-17.0 בספטמבר.



חברות התעופה האמריקאיות דלתא איירליינס (סימול DAL) ונורתווסט איירליינס (סימול NWAC) הגישו בקשה לבית המשפט בארה"ב להגנה מפני פשיטת רגל ("סעיף 11"). חברות התעופה השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב בהתאמה סבלו קשות כתוצאה ממחירי הדלק המאמירים, באופן חלקי בעקבות סופת ההוריקן קתרינה שפקדה את החוף המזרחי של ארה"ב. שתי החברות גם סובלות כבר תקופה מהתחרות הגוברת בתעשייה ומעלויות גבוהות של כוח האדם. מניית נורתווסט צונחת ב-54%. מניית דלתא עולה ב-22%.



ענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX) וענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT) נמצאות במגעים לרכישה של מניות באמריקה אונליין על ידי מיקרוסופט, כך דיווח העיתון "ניו יורק פוסט". לפי העיתון, ברצונה של מיקרוסופט לרכוש מניות ב-AOL ולשלב אותה כחלק מחטיבת MSN של ענקית התוכנה. בעקבות כך, עולה מניית טיים וורנר ב-2.2%, מניית מיקרוסופט עולה ב-0.2%.



מניית בנק ההשקעות בר סטרנס (סימול BSC) יורדת ב-2.5%. בנק ההשקעות רשם עלייה של 34% ברווחיו ברבעון השלישי של 2005 ל-378.3 מיליון דולר, או 2.69 דולר למניה. בכך היכה בנק ההשקעות את תחזיות האנליסטים, שחזו לרווח של 2.39 דולר למניה. הכנסות הבנק רשמו עלייה של 18% והסתכמו ב-1.81 מיליארד דולר.



מניית מוטורולה (סימול MOT) עולה ב-0.5%. מוטורולה בוחנת את מכירתה של חטיבת הרכב שלה, המייצרת טכנולוגיית טלמטיקס לניווט ובטיחות מכוניות, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". העיתון דיווח על פי מקורות יודעי דבר כי המכירה עשויה להכניס 1-2 מיליארד דולר לכיסה של מוטורולה. המתמודדים הגדולים על הרכישה צפויים להיות חברות השקעה פרטיות.



גוגל (סימול GOOG), ענקית החיפוש באינטרנט, ביצעה אתמול הנפקה חוזרת (secondary) של מניותיה, בהיקף הגדול ביותר מזה עשור. מספר המניות שנמכרו בהנפקה היה 14.159 מיליון (המספר פיי - 3.14159 חסר הספרה הראשונה) מסוג A, במחיר של 295 דולר למניה. מניית גוגל יורדת ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully