וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות המשלוחים המקוון קוזמו.קום חוזר לחיים בגלגול חדש

סוכנויות הידיעות

15.9.2005 / 18:10

סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, שהיתה מחברות הדוט.קום שנפלו עם פקיעת בועת האינטרנט, הקים חברה חדשה על בסיס מודל עסקי דומה



קוזמו.קום, שירות משלוחי המצרכים המקוון שהיה בין שפע חברות הדוט.קום שנפלו עם פקיעת בועת האינטרנט בתחילת העשור, חוזר לחיים בגלגול חדש.



כריס סיראגוסה, סמנכ"ל הטכנולוגיה לשעבר של קוזמו (Kozmo), הקים שירות משלוחים מקוון חדש בשם מקסדליוורי (MaxDelivery) - המבוסס על מודל עסקי דומה לזה של קוזמו. עם זאת, כמה שינויים משמעותיים בכל זאת בוצעו בניסיון שלא לחזור על השגיאות שהביאו לנפילתה של קוזמו בשנת 2001.



מקסדליוורי קבעה הזמנת מינימום למשלוח, ולא חזרה על הטעות של קוזמו שנהגה לאפשר ללקוחות להזמין פריט במחיר של 50 סנט ללא דמי משלוח - כאשר עלות המשלוח לחברה עמדה על 7 דולרים.



מקסדליוורי, שהוקמה על ידי סיראגוסה בספטמבר 2004, גם הרחיבה את מגוון המצרכים שאפשר להזמין דרכה, החל מ-DVD דרך מצרכי מזון, וכלה מוצרים מבתי מרקחת.



קוזמו הודיעה על הפסקת פעילותה באפריל 2001. החברה, שסיפקה שירות משלוחים זריז ב-9 ערים ברחבי ארה"ב, כולל ניו יורק, באמצעות מערכת הזמנות באינטרנט, לא הצליחה להשיג מימון נוסף להמשך פעילותה ופיטרה 1,100 עובדים.



בין המשקיעים בקוזמו היו אמזון, חממת האינטרנט היפאנית סופטבנק, קרן ההון סיכון פלטירון פרטנרס ורשת בתי הקפה סטארבקס.



המודל העסקי של קוזמו התבסס על שירות משלוחים במטרופולין צפוף כמו ניו יורק. לאחר שהחברה התפשטה מעבר לגבולות הכרך הגדול בארה"ב, המודל לא הצליח להוכיח חיוניות, וקוזמו לא הצליחה להגיע לרווחיות.



קוזמו הוקמה ב-1997 על ידי מספר חברים בני 20 פלוס. החברה סיפקה שירות משלוחים בן שעה למוצרים שונים כמו חטיפים וסרטי וידיאו, ובהמשך התרחבה למוצרים נוספים, החל בספרים, דרך ארוחות וכלה בחיתולים וקונדומים.



החברה ביטלה מספר פעמים תוכניות להנפקה ציבורית בוול סטריט, ובסופו של דבר נסגרה כאמור.
אמזון השקיעה בקוזמו 60 מיליון דולר, סופטבנק ופלטירון השקיעו 30 מיליון דולר, ובסך הכל הושקעו בחברה 280 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully