וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית התעשיות הבטחוניות הבריטית BAE סיסטמס העבירה תשלומים חשאיים בסך 2 מיליון דולר לרודן הצ'ילאני פינושה

נמרוד הלפרן

15.9.2005 / 19:29

החברה, המחזיקה ב-20% מיצרנית המטוסים איירבוס, ביקשה להבטיח באמצעות שוחד חוזים עם המשטר, דיווח "גארדיאן"



BAE סיסטמס (סימול BA.L) הבריטית, חברת התעשייה הבטחונית הגדולה באירופה, העבירה תשלומים חשאיים בסך יותר מ-2 מיליון דולר לחברות קש ואנשי קשר של הרודן הצ'ילאני לשעבר, גנרל אוגוסטו פינושה. כך עולה ממסמכים שנחשפו במסגרת הליכים משפטיים נגד פינושה המתקיימים בצ'ילה ואשר מבוססים על רשומות של בנקים אמריקאים. כך דיווח היום העיתון הבריטי "גארדיאן".



BAE, המחזיקה ב-20% ממניות יצרנית המטוסים איירבוס לצד חברת החלל והתעופה האירופית EADS המחזיקה ב-80% ממניות החברה - העבירה סכום כולל של 2.1 מיליון דולר בין השנים 1997 ל-2004. מרבית התשלומים האחרונים לא בוצעו ישירות על ידי BAE, אלא על ידי חברה הרשומה באיי וירג'ין שהוקמה ב-1998 על ידי חטיבה חשאית של BAE.



אמצעי התקשורת בצ'ילה דיווחו כי הכספים שקיבל פינושה מיצרניות נשק מערביות, בהן גם BAE, היו בעצם תשלומי שוחד שנועד להבטיח שהרודן הצ'יליאני ימשיך להזרים הזמנות נשק להן. במקרה של BAE היתה זו מערכת ירי הטילים ראיו (Rayo).



חשיפת המסמכים שבהם מתוארים התשלומים של BAE לפינושה באה במסגרת המאבק שניהל הממשל נגד הלבנת כספים בארה"ב - כספים המשמשים למימון טרור מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001. אלא שבמסגרת החקירה התגלו גם תשלומים בלתי חוקיים שבוצעו באמצעות גופים פיננסיים אמריקאים שנועדו למימון משטרים אפלים דוגמת זה של פינושה.



החקירה שניהל הסנאט האמריקאי העלתה כי פינושה החזיק כ-15 מיליון דולר בכ-125 חשבונות בבנקים אמריקאיים. קשריו של פינושה עם המוסדות הפיננסיים בארה"ב היו הדוקים מכפי ששוער, והרודן הצליח להעביר מיליוני דולרים דרך החשבונות שהחזיק בתשעה בנקים לפחות בארה"ב וברחבי העולם, נאמר בדו"ח של הסנאט שהתפרסם מוקדם יותר השנה.



ריגס בנק האמריקאי, הבנק הוותיק שהוקם לפני 170 שנה ומתגאה בכך שעם לקוחותיו נמנו רבים מנשיאי ארה"ב, נדרש בשנה שעברה לשלם קנס של 25 מיליון דולר בעקבות העברות כספים בלתי חוקיות שביצע עבור פינושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully