וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן השלים את השתלטותו על הריבוע הכחול: אלון רכשה 23.5% ממניות ברונפמן-אלון ב-30 מיליון דולר

עומרי כהן

15.9.2005 / 22:37

לאחר הרכישה מחזיקה קבוצת אלון ב-73.5% ממניות ברונפמן-אלון, השולטת בריבוע הכחול; העסקה משקפת לרשת השיווק שווי של 462 מיליון דולר



לאחר שסיכם על רכישת חברת סונול מידי קבוצת גרנית הכרמל, השלים היום דודי ויסמן את השתלטותו על רשת השיווק הישראלית הריבוע הכחול. קבוצת אלון בניהולו של ויסמן רכשה מקבוצת ברונפמן-פישר 23.5% ממניות חברת ברונפמן אלון תמורת כ-30 מיליון דולר והגיעה לאחזקה של 73.5% בחברה אשר שולטת בריבוע הכחול (77.6%). עד כה החזיקה כל אחת מהקבוצות ב-50% ממניות חברת ברונפמן אלון, וכך שלטו במשותף בריבוע הכחול, שלה משקפת העסקה שווי של 462 מיליון דולר.



במקביל להעברת לרכישת המניות קיבלה קבוצת אלון את השליטה גם במועצות המנהלים של הריבוע הכחול, ושל החברה הבת - ריבוע נכסים, שגם מניותיה נסחרות בבורסת תל אביב. במסגרת ההסכם התפטר יו"ר הריבוע הכחול - מתיו ברונפמן, מכל תפקידיו בחברה ובחברה הבת. איתו התפטרו גם נציגיו במועצות המנהלים של החברות - שלמה זהר ומירב גולד. את מקומו של ברונפמן כיו"ר הרבוע הכחול יתפוס מעתה דודי ויסמן, ואילו שלום פישר ימונה כיו"ר דירקטוריון ריבוע נכסים.



על פי הסיכום בין וייסמן לברונפמן, יישבו מעתה 11 חברים במועצות המנהלים של הריבוע הכחול ושל ריבוע נכסים. שישה חברים ימונו על ידי קבוצת אלון, שלושה ימונו על ידי קבוצת ברונפמן-פישר ואת שני הכיסאות הנותרים יתפסו דירקטורים מטעם הציבור.



ברונפמן וויסמן רכשו במשותף את השליטה בריבוע הכחול מידי אגודת הקו אופ, אולם בעקבות סכסוך מתוקשר הציעה כל אחת מהקבוצות לקנות את אחזקותיה של השותפה. עם זאת, לאחר שרכש את איקאה ישראל וזכה במכרז לרכישת השליטה בדיסקונט, החליט ברונפמן כנראה להרפות את ידיו מהריבוע הכחול והחל במגעים למכירת השליטה ברשת לקבוצת אלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully