וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי האוצר מגבשים חבילת סיוע לעניים בהיקף 2 מיליארד שקל: מתכננים החזרת קצבאות הילדים

מוטי בסוק

18.9.2005 / 7:04

בין השאר, מוצע כי אנשים המשתכרים עד 4,000 שקל בחודש לא ישלמו מס בריאות ותועלה הבטחת ההכנסה לבעלי שכר נמוך; רוב בכירי האוצר מתנגדים להנהגת מס הכנסה שלילי



בכירי משרד האוצר מגבשים חבילת סיוע לצמצום העוני בהיקף של 2 מיליארד שקל. ראשי האוצר יציעו, במהלך אוקטובר, לראש הממשלה, אריאל שרון, שהממשלה תבטל לאנשים עובדים ששכרם עד 4,000 שקל בחודש (שכר המינימום - 3,335 שקל) את תשלומי מס הבריאות, הנאמדים ב-3.1% מהשכר. עלות הוויתור למדינה - 2 מיליארד שקל. מדובר בהטבה נטו של עד 120 שקל לעובד.



אפשרות נוספת שתוצג בפני ראש הממשלה היא הגדלת קיצבאות הילדים. באוצר מודים, "ייתכן שהורדנו בצורה דרסטית מדי את קצבאות הילדים". לדעת האוצר, העלאת הקצבאות לילד ל-180-160 שקל, למי שעובדים, תשפיע על קו העוני.



אופציות נוספות שיוצעו על ידי משרד האוצר לצמצום מימדי העוני הן העלאת קיצבת הבטחת הכנסה לאנשים עובדים ששכרם נמוך; וסיוע לעובדים עניים (כולל אמהות חד הוריות ששכרן נמוך) בדיור, בהוצאות הטיפול בילדים ובהסעה לעבודה.



ראש הממשלה אריאל שרון, המשנה לרה"מ, שמעון פרס, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, תומכים בהנהגת מס הכנסה שלילי בישראל במטרה לסייע לשכבות החלשות העובדות ובמטרה להקטין את העוני ואת הפערים החברתיים בישראל.



מס הכנסה שלילי נהוג בארה"ב, אנגליה ואירלנד. הוא אינו מקובל במדינות מערב אירופה, בהן קיימת רשת ביטחון סוציאלי חזקה יחסית. רה"מ שרון הנחה את ראשי האוצר, בישיבת התקציב בראשית אוגוסט, להניח בפניו תוכנית עבודה להנהגת מס הכנסה שלילי כבר בסוף ספטמבר. לאחרונה הקים שר האוצר אולמרט ועדה למלחמה בעוני, בראשות מנכ"ל משרדו יוסי בכר, שתדון גם בעניין מס ההכנסה השלילי.



כל הצמרת המקצועית במשרד האוצר מתנגדת להנהגת מס הכנסה שלילי בישראל. באוצר טוענים כי הוא לא יביא להגדלה משמעותית בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולא יצמצם משמעותית את היקף העוני. מאידך, אומרים במשרד, נזקיו הפוטנציאליים לחברה הישראלית עלולים להיות גדולים.



האוצר יציג את התנגדותו למס הכנסה שלילי ואת החלופות שהוא מציע בפני רה"מ בדיון שיתקיים במהלך אוקטובר, ערב ישיבת הממשלה בעניין מס הכנסה שלילי וערב הנחת תקציב המדינה ל-2006 על שולחן הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully