וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: לאומי עלתה ב-3% והראל זינקה ב-4%

נתן שבע

18.9.2005 / 17:02

אלרון נפלה ב-5% יום לאחר חלוקת הדיווידנד. אורמת עלתה ב-1.5%. ח.מר הוסיפה 2% בעקבות חוזה חדש

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום ביציבות תוך נטייה לעליות קלות. מדד המעו"ף עלה ב-0.2% לרמה של 739.3 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-0.1% לרמה של 745.5 נקודות, ומדד התל טק 15 איבד 1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-760 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט בסוף השבוע והיחלשות במחירי הנפט הובילו להמשך המגמה החיובית בתל אביב. בנוסף, העריכו פעילים כי המדד הנמוך שפורסם בשבוע שעבר יעכב את העלאת הריבית, דבר שמקרין לחיוב על שוק המניות וגם על השוק הסולידי.

הבורסה בתל אביב ממשיכה לטפס ושוב היא קרובה לרמות שיא, למרות לא מעט מהמורות שעמדו ועדיין יכולות לעמוד בפניה. אחת מהן היא שנת בחירות שעומדת לפתחנו, וסימנים חזקים של כלכלת בחירות. הכותרות הבוקר דיברו על חבילת סיוע לעניים, בהיקף של 2 מיליארד שקל, שמגבש האוצר, והעלו שוב את הסכנה של פריצה תקציבית.

סיבות נוספות לירידות אפשריות: רמות השיא הגבוהות והשקעותיהם של הזרים, שנמצאות בשיא, ומעלות חשש מפני מימוש רווחים. במקביל, ניכרת מגמה של מעבר כספים בחזרה לארה"ב. משקיעים בינלאומיים הגדילו ביולי את סך הנכסים האמריקאיים שלהם ב-87.4 מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה מאז 1985 בה עולה סך הנכסים האמריקאיים אצל משקיעים בינלאומיים 4 חודשים ברציפות.

בזירה הבטחונית: הרשות הפלשתינאית רחוקה מלהשליט סדר במחוזותיה. אבל, כאמור - כל אלה לא מונעים מהמדדים להמשיך להיסחר ברמות שיא.

יישום ראשון של מסקנות ועדת בכר קיבל השוק בסוף השבוע, לאחר שבנק לאומי חתם על מכירת לאומי פיא להראל בתמורה ל-535 מיליון שקל. בתגובה, הוסיפו שני הצדדים בעסקה עליות נאות. לאומי טיפסה 3%. הראל זינקה ב-3.8%. מניית הפועלים עלתה אף היא ב-2.4%.

אלרון צנחה ב-5.1% יום לאחר חלוקת הדיווידנד (היום יום האקס דיווידנד של המניה) במחזור השני בגבוהו בשוק - 63 מיליון שקל.

אישור גנרי לטבע בסוף השבוע לתרופת הקופגס של רוש, בהיקף מכירות שנתי של 200 מיליון דולר, לא עזר יתר על המידה למניה בסוף השבוע. טבע איבדה 1.2% - בדומה לפער בו פחתה הבוקר.

ליפמן התאוששה בעלייה של 0.7%, לאחר שאיבדה במהלך השבוע שעבר כ-8% בשל חשש המשקיעים משמועות על אזהרת רווח של החברה לרבעון השלישי. ההערכה הוכחשה על ידי החברה.

ח. מר נסחרת על רקע הודעתה על חוזה נוסף מאמריקה הלטינית, הפעם בצ'ילה, להקמת תשתיות תקשורת בהיקף של 5 מיליון דולר. המניה הוסיפה 2% בתגובה לידיעה, והשלימה זינוק של 17% מתחילת החודש.

בשקט בשקט השלימה אורמת זינוק של יותר מ-60% מתחילת השנה. כעת עולה המניה ב-1.5% בעקבות זינוק של אחזקתה בחברת אופטי קנדה בסוף השבוע.

בשוק הסולידי איבדו השחרים הארוכים עד 0.4% משעריהם, והתשואה על השחר הארוך עלתה שוב אל מעל 6% בעקבות עליות התשואות בארה"ב בסוף השבוע. האג"ח מסוג גליל איבדו עד 0.1% משעריהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully