וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה נורתווסט איירליינס האמריקאית מוחקת את מניותיה הרגילות ממסחר בבורסת נאסד"ק

הדר תדמור

18.9.2005 / 8:55

זאת לאחר שביום חמישי הגישה בקשה להגנה משפטית מפני פשיטת רגל; עוד הודיעה החברה כי מיום שני תתווסף האות Q לסימול של החברה וסימולה החדש יהיה NWACQ



נורתווסט איירליינס, חברת התעופה האמריקאית שהגישה ביום חמישי בקשה להגנה משפטית מפני פשיטת רגל ("צ'פטר 11"), הודיעה כי המניות הרגילות שלה יפסיקו להיסחר בבורסת נאסד"ק בניו יורק החל מ-26 בספטמבר. עוד הוסיפה החברה כי החל מיום שני תתווסף לסימול של החברה האות Q והסימול ייהפך להיות NWACQ.



באשר לפעילות הסדירה של חברת התעופה הודיעה, נורתווסט כי אינה מתכננת שינויים וכי טיסותיה יישארו סדירות על אף הגשת "צ'פטר 11".



חברות התעופה האמריקאיות דלתא איירליינס (סימול DAL) ונורתווסט איירליינס הגישו ביום חמישי בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לבית המשפט בארה"ב. חברות התעופה השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב, בהתאמה, סבלו קשות כתוצאה ממחירי הדלק המאמירים, בעקבות סופת ההוריקן קתרינה אשר פקדה את החוף המזרחי של ארה"ב. שתי החברות גם סובלות כבר תקופה מהתחרות הגוברת בתעשייה ומעלויות כוח האדם הגבוהות.



כעת, ארבע מתוך שבע חברות התעופה הגדולות בארה"ב נמצאות תחת הגנה משפטית מפני פשיטת רגל - שתי החברות הנוספות אשר מצויות כיום תחת הגנה משפטית שכזו הן יונייטד ויו אס איירליינס. משמעות נוספת לפשיטת רגל של נורתווסט קשורה למשקיעים: משקיעים אשר רכשו איגרות חוב לא בטוחות של נורתווסט, חברת התעופה הרביעית בגודלה בארה"ב, עלולים להפסיד עד ל-90% מערך השקעתם.

שתי החברות הגישו את בקשות ההגנה מפני פשיטת רגל לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז הדרומי של ניו יורק. ככל הנראה, ינצלו שתי החברות את היותן תחת הגנה מפני פשיטת רגל כדי לקצץ בעלויות כוח האדם והפנסיות.



הגשת "סעיף 11" על ידי דלתא ונורתווסט עלולה לסכן חברות תעופה אחרות, כמו אמריקן איירליינס, שכן ההגנה מפני פשיטת רגל מאפשרת לדלתא ונורתווסט להתחמק מתשלום חובות ופנסיות באופן זמני, ומעמידה את החברות בעמדת יתרון יחסי. מצד שני, ייתכן שדלתא ונורתווסט ייאלצו להוריד את מספר היעדים אליהן מגיעות טיסותיהן כדי לקצץ בעלויות החברות, מקום שבקלות יוכלו לתפוס אותן חברות תעופה אשר אינן עומדות בפני פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully