וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: נפסיק המענקים לדירות בפריפריה

אריק מירובסקי

18.9.2005 / 11:12

לדברי שר הבינוי והשיכון המענקים ייפסקו בגלל התנגדות משרד האוצר. טוען כי הבטחות לחידוש המענקים גורמות לזכאים לדחות את הרכישה ופוגעות בשוק הדירות בפריפריה



"באוקטובר יופסקו המענקים לרוכשי דירות בפריפריה" - כך אמר שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, בנאום שנשא ביום חמישי בכנס הנדל"ן השמיני של ארגון הקבלנים של תל אביב, אשר נערך באילת. "מי שמבטיח שיהיו מענקים גם לאחר מכן לא יודע על מה הוא מדבר, כי זה לא יעבור את האוצר", הוסיף הרצוג.



הרצוג הסביר כי החליט שלא להמשיך את המענקים בגלל התנגדות משרד האוצר שקבע כי המענקים ימומנו מתקציב משרד הבינוי והשיכון. לדברי הרצוג, המשרד סבל בארבע השנים האחרונות מקיצוצים מצטברים של 75% והוא לא יוכל לעמוד בהוצאה.



בנוסף, טען הרצוג כי גורמים ממשלתיים המבטיחים מדי פעם לחדש את המענקים לזכאי משרד השיכון בפריפריה פוגעים בשוק הדירות באזור, משום שהקונים הפוטנציאליים מעדיפים לדחות את רכישת הדירה עד שיחולקו המענקים. עוד אמר הרצוג כי במהלך ההתנתקות אותרו עבור המפונים 850 דירות בין אשקלון לבאר שבע, וכמות דומה של דירות נפסלה. לדבריו, הדבר מעיד על רוויה בשוק.



הרצוג הוסיף ואמר כי כמה תהליכים שמתקיימים כעת במשק יעוררו את שוק הבנייה בישראל - ובראשם ההתנתקות. "ההתנתקות העלתה את המחזורים בענף הקמעונות, גרמה לצפיפות גדולה יותר בבתי המלון ותשפיע גם על המצב בשוק הדירות", הוא טען.



לדברי הרצוג את השוק ימריצו גם הביקושים הגדולים מצדם של יהודים מחו"ל לדירות במרכז הארץ, שיעורי הריבית הנמוכים וירידת המחירים בשנים האחרונות.



עם זאת, בכירים בהתאחדות הקבלנים טענו כי הענף עדיין עומד בפני קשיים. נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, הצביע על העדר כוח אדם מקצועי בענף כבעיה המרכזית העומדת כיום בפני הקבלנים.



הוא קרא להכשיר ישראלים לעבודות בנייה ולייצב את מצבת כוח האדם של העובדים הזרים. יו"ר ארגון הקבלנים בתל אביב, חנן שרייטר, הזהיר מפני תוספות לחוק מכר דירות שיציבו בפני הקבלנים דרישות נוספות להבטחת הכספים ששילמו להם הקונים. לדבריו, תוספות כאלו, שנדונות כיום, יקשו מאוד על הענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully