וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC החל בכיסוי טבע; מצפה כי תוך חמש שנים הרווח הנקי כמעט ישולש ויגיע ליותר מ-2 מיליארד דולר

אסף רותם

18.9.2005 / 12:14

מגמת המיזוגים והאיחודים בענף צפויה להימשך ערב חוק חדש של ממשל בוש; טבע חסינה לרוב השינויים ולחצי המחיר הודות לגודלה מגוון המוצרים ופריסתה הגיאוגרפית



ב-HSBC החלו לפני מספר ימים בסיקור 6 חברות בענף הפרמצבטיקה, בהן . כיסוי מניית טבע החל בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד בטווח שבין 41.8 לבין 43.9 דולר למניה.



בסקירת הענף מציינים בבנק ההשקעות כי הם מצפים להמשך המיזוגים והאיחודים בענף בפרמצבטיקה. לכך תורם במיוחד חוק חדש לעידוד השקעות בארה"ב שאימץ ממשל בוש, לפיו חברות יזכו להטבות מס אם וכאשר ישקיעו בארה"ב כספים שהופקדו בחשבונות במדינות זרות. יתרה מכך, הסטת המשאבים מחוייבת להיעשות בתוך שלוש שנים, דבר שישמור על קצב הרכישות בשנים הקרובות.



עוד מציינים ב-HSBC כי, בין השאר, מיזוגים אלה באים לענות על דרישות שרשרת אספקת המוצרים ובכדי לייצב את סביבת המחירים הנשחקת. מול אלה, מוצאים ב-HSBC את טבע, על גודלה ומגוון מוצריה הרחב, כחסינה לרוב הסיכונים שמציב מצבה הנוכחי של תעשיית התרופות הגנריות. המיזוג עם אייווקס אמור לתרום בכך שטבע תהיה מוכנה עם גירסה משלה כמעט לכל אישור לתרופה גנרית שתצא: בפס הייצור המשותף נמצאים 143 מוצרים בשווי כולל של כ-90 מיליארד דולר. טבע תיהנה גם מאספקת חומרי הגלם לחברות אחרות וכאן שוב ישפיע המיזוג עם אייווקס לטובה, בחיסכון בעלויות ושיפור מרווחי הרווח. נקודה אחרונה לערך המוסף במיזוג היא הפריסה הגיאוגרפית שנוצרה ממנו, שמקנה לטבע פוטנציאל לצמיחה באמריקה הלטינית ובמזרח אירופה.



רווחי טבע להם מצפים ב-HSBC יסתכמו ב-1,046 מיליון דולר ל-2005; 1,223 מיליון דולר בשנה הבאה; 1,428 מיליון דולר ל-2007 והמספר המדהים של 2,084 מיליון דולר ב-2010, או במלים אחרות - טבע כמעט תשלש את הרווח הנקי שלה בחמש השנים הבאות.



מחיר היעד נגזר ממכפיל של 20 על יעד הרווחים ל-2007 ובהתחשב במגוון המוצרים של טבע שמחכים לחדור לשוק, ב-HSBC מגדירים את ההערכה כשמרנית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully