וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: נמקו שיבוצה מחדש של השופטת כהן

יובל יועז

18.9.2005 / 12:14

כהן הורשעה לפני כחודש בבית דין משמעתי לשופטים בחיבור פרוטוקולים מזויפים ובהשמדת מסמכים שהגישו בעלי דין; את העתירה הגישה ביום חמישי התנועה לאיכות השלטון



שופט בג"ץ, אשר גרוניס, הורה הבוקר (ראשון) למנהל בית המשפט, בועז אוקון, לנמק בתוך שבוע מדוע הורה לשבץ מחדש לעבודה את השופטת הילה כהן, ולא להמתין לדיון בהליך ההדחה נגדה. גרוניס הורה גם לנשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון, תאופיק כתילי, ולשופטת הילה כהן עצמה, להשיב לעתירה נגד שיבוצה מחדש. את העתירה הגישה ביום חמישי התנועה לאיכות השלטון.



כהן הורשעה לפני כחודש בבית דין משמעתי לשופטים בחיבור פרוטוקולים מזויפים ובהשמדת מסמכים שהגישו בעלי דין. העותרים כותבים, כי ההוראה להחזירה לעבודה שלושה שבועות בלבד לפני כינוס הוועדה "לוקה באי סבירות קיצונית", וכי "הסכנה לפגיעה המתמשכת והמעמיקה באמון הציבור ברשות השופטת חייבה את מנהל בתי המשפט לחכות ימים ספורים, לפחות עד מועד כינוס הוועדה".



שרת המשפטים, ציפי לבני, שיגרה בסוף השבוע מכתב לשופטת הילה כהן, ובו הודיעה כי בכוונתה לפתוח בהליכי הדחתה בישיבה הקרובה של הוועדה לבחירת שופטים, בעוד שבועיים, בשני באוקטובר. זאת, בעקבות חוות דעת שקיבלה לבני מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. מזוז קבע כי אין מניעה להדיח את השופטת באמצעות הוועדה, על אף שכבר ניתן בעניינה גזר דין של בית הדין המשמעתי לשופטים.



רוב חברי הוועדה לבחירת שופטים תומכים בהדחתה של כהן, ונראה שלבני תשיג ללא קושי את הרוב הדרוש - שבעה מתשעת חברי הוועדה. זאת, גם אם השופט אליעזר ריבלין, שישב בהרכב בית הדין המשמעתי, יפסול עצמו מהשתתפות בדיון בעניינה של כהן.



עו"ד ברוך רובין המייצג את השופטת כהן, מסר בתגובה להחלטת לבני, כי "יש להצטער ששרת המשפטים לא שוכנעה שמבחינה משפטית לוועדה אין סמכות לדון בהעברת השופטת מכהונתה. ניאבק בכל הדרכים המשפטיות הלגיטימיות בהחלטה לכנס את הוועדה ובהחלטה להדיח את השופטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully