וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר האמריקאי דיוויד גפן בוחן רכישת העיתון "לוס אנג'לס טיימס"

סוכנויות הידיעות

18.9.2005 / 13:23

שוויו של העיתון מוערך ב-3 מיליארד דולר, למרות ירידה בתפוצה היומית - דיווח "לוס אנג'לס טיימס" עצמו



המיליארדר האמריקאי דיוויד גפן בוחן את אפשרות רכישתו של העיתון היומי "לוס אנג'לס טיימס", כך דיווח "לוס אנג'לס טיימס" עצמו. העיתון דיווח, על פי מקורות יודעי דבר, כי גפן אמר לאחרונה כי ברצונו לתפוס שליטה על הטיימס, שבבעלות החברה טריביון.



גפן נפגש עם מנכ"ל טריביון, דניס ג'יי. פיצסימונס, כדי לדון בנושא. פיצסימונס אישר את קיום הפגישה, אך אמר לגפן כי העיתון אינו עומד למכירה. גפן סירב להגיב לדיווחים, אולם מקורות העיתון אמרו שלמרות הדחייה - הוא עדיין מעוניין ברכישה.



העיתון "לוס אנג'לס טיימס", יחד עם יתר עיתוניה של חברת טיימס מירור, נרכש על ידי חברת טריביון משיקגו בשנת 2000 תמורת 8 מיליארד דולר. מאז הרכישה התעניינו כמה מעשירי "עיר המלאכים" ברכישתו של העיתון הידוע, המדורג רביעי בארה"ב בתפוצתו. בין הרוכשים המתעניינים היה איליי ברואד, איל הבנייה והשירותים העסקיים; חיים סבן, המיליארדר האמריקאי-ישראלי השולט בבזק; ומייקל מילקן, "מלך אג"ח הזבל".



גפן עשה את הונו בניהול חברות תקליטים. כיום הוא שותף בחברת המדיה דרימוורקס, ביחד עם ג'פרי קצנברג וסטיבן ספילברג, והונו מוערך ב-4.4 מיליארד דולר.



"LA טיימס" זכה ב-13 פרסי פוליצר מאז שנת 2000, אולם תפוצתו היומית ירדה מיותר ממיליון ל-902 אלף בשנת 2004. הכנסותיו השנתיות מפרסום הסתכמו ב-1.07 מיליארד דולר בשנת 2004, כמעט ללא שינוי מאז 2000. אולם מכיוון שהוא רווחי, עשוי שוויו להגיע ל-3 מיליארד דולר, לפי הערכות. בין נכסיו נמצאים גם ערוצי טלוויזיה מקומיים בלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully