וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה - חברת החשמל תפרסם בשעות הקרובות את דו"חותיה הכספיים

שרון קדמי

18.9.2005 / 17:25

רשות החברות הממשלתיות העניקה היום לחברת החשמל ארכה של רבעון להגשת ביאור לדו"חותיה הכספיים; העיכוב נגרם בעקבות דרישת רשות החברות הממשלתיות מחברת החשמל לשנות את מבנה הדו"ח שלה



חברת החשמל תפרסם בשעות הקרובות את דו"חותיה, ובהם היא צפויה להודיע על רווח קל במחצית הראשונה של השנה. בעקבות בקשה בהולה שהגישה חברת החשמל לבית הדין האזורי בחיפה ובהמלצת בית הדין הארצי, באמצעות עו"ד שושנה גביש, ממשרד ש. הורוביץ, נתנה היום רשות החברות הממשלתיות לחברת החשמל ארכה של רבעון להגשת ביאור לדו"חותיה הכספיים. המועד האחרון הקבוע בחוק לפרסום דו"חות הוא ה-31 באוגוסט בכל שנה, אולם רשות ניירות ערך נתנה לחברה ארכה עד ה-18 בספטמבר.



העיכוב נגרם בעקבות דרישת רשות החברות הממשלתיות מחברת החשמל לשנות את מבנה הדו"ח שלה. עד 2004 הגישה החברה דו"ח אחד. על פי דרישת רשות החברות אמורה החברה להגיש החל מהשנה דו"ח נפרד על כל אחד מ-17 מרכזי הרווח שלה (11 תחנות כוח, מערכת ההולכה הארצית וחמישה אזורי חלוקה). ההפרדה אמורה להגדיל את השקיפות של החברה וכן להיות צעד בכיוון שינוי המבנה שלה.



הנהלת חברת החשמל טענה כי אינה יכולה לפרסם את הדו"חות בזמן בגלל עיצומים של עובדים המתנגדים לשינוי מבנה הדו"ח. החלטת בית הדין ניתנה לאחר שהעובדים הכריזו על עיצומים וסירבו לשתף פעולה בהנפקת הביאור הנדרש על ידי רשות החברות הממשלתיות. בעקבות הארכת המועד שניתן לחברת החשמל, יכולה חברת החשמל לעמוד בלוח הזמנים להגשת דו"חותיה הכספיים.



יצוין כי אם חברת החשמל לא תפרסם בתוך חודש את דו"חותיה בלי שתקבל על כך אישור יופסק המסחר באג"ח שלה בבורסה, דבר שעשוי לערער מהותית את מצבה הפיננסי. במקביל, קבע בית הדין בהחלטתו כי שאלת חוקיות עיצומי העובדים, ככל שזו נוגעת לביאור המתייחס ל-17 המקטעים, תידון ותוכרע עוד בטרם המועד להגשת הדו"חות הכספיים, בסוף הרבעון הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully