וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין מתכוונת להסיר את החרם הכלכלי על ישראל

יואב שטרן

18.9.2005 / 21:30

שר החוץ הבחרייני הודיע על כך לארה"ב; החרם הכלכלי על ישראל החל בשנות ה-60; "בחריין מכירה בצורך לבטל את החרם הכלכלי הראשוני על ישראל ופותחת במאמצים להשיג מטרה זו"



בחריין הודיעה לארה"ב כי היא תסיר את החרם הכלכלי שמוטל על ישראל. באיגרת ששלח שר האוצר הבחרייני, אחמד בן מוחמד אל חליפה, אל המיועד לכהן כראש הנציגות המסחרית האמריקאית בממלכה, נכתב כי "בחריין מכירה בצורך לבטל את החרם הכלכלי הראשוני על ישראל ופותחת במאמצים להשיג מטרה זו".



החרם הכלכלי על ישראל החל בשנות ה-60, אז החליטה הליגה הערבית על החרמת כל החברות שיש להן קשרי מסחר עם ישראל, וכמובן החרמתן של חברות ישראליות. החרם על חברות ישראליות נקרא "ראשוני", והוא עומד להיות מבוטל בבחריין, לאחר שהחרם העקיף בוטל בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו. כמו כן, נשלח מזכר לכל משרדי הממשלה בבחריין, שבו מוזכר נושא ביטול החרם.



הסרת החרם עולה בקנה אחד עם מאמציו של שר החוץ, סילבן שלום, להרחיב את מעגל המדינות הערביות שמקיימות קשרים עם ישראל. לאחרונה נודע כי לישראל נציגים מסחריים לא רשמיים בדובאי, ושלום נפגש עם עמיתיו מפקיסטאן ואינדונזיה, שתי מדינות שלהן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל.



היום נכתב בעיתון הירדני א-דוסתור מאמר תחת השם "שר החוץ של ישראל", שבו תיאר הכותב, ד"ר כמאל רשיד, שידוע דווקא בהתנגדותו לנורמליזציה עם ישראל, שבחים על דרך פעולתו של שלום. "הוא הצליח לשבור את קיר הברזל, או מה שחשבנו שהוא קיר ברזל, עם המדינות הערביות והאסלאמיות", נכתב, "בתקופתו יצאו המדינות הערביות משתיקתן והכריזו על מה שהיה חבוי עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully