וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההון הבריטי עלול להיפגע מאימוץ היורו

דפנה מאור

24.6.2001 / 12:18

כך עולה מדו"ח חדש שיפורסם השבוע, כפי שמדווח "סאנדיי טיימס"; שר האוצר של בריטניה אותת כי הממשלה איננה נחפזת לקבל החלטה לאמץ את היורו

הסיטי, מרכז הפיננסים של בריטניה, עלול להיפגע אם בריטניה תבחר לאמץ את היורו. כך עולה ממחקר חדש של המרכז לחדשנות פיננסית שייצא השבוע. מסקנות הדו"ח עולות בקנה אחד עם דעותיהם של אנשי הבנק המרכזי של בריטניה, שטוענים כי עדיף לשוק ההון אם כלכלת בריטניה תדבק בליש"ט. כך דיווח "סאנדיי טיימס".

לונדון שמרה על נתח השוק שלה ונותרה המרכז הפיננסי הגדול והתחרותי ביותר באירופה, נאמר בדו"ח. מצבו של שוק ההון הוא אחד מחמישה מבחנים שקבעה ממשלת בריטניה לאימוץ היורו. ראש העיר לונדון צפוי להביע התנגדות לעמדות של הדו"ח. לטענתו, הסיטי של לונדון יסבול מבידולה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

בשבוע שעבר אותת שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, כי הממשלה איננה נחפזת לקבל החלטה לאמץ את היורו. לפי הערכות, יידרשו כשנתיים להערכת חמשת הקריטריונים לאימוץ היורו. מנגד, רווחות הערכות כי מפלגת הלייבור, שנבחרה מחדש בחודש האחרון לשלטון, תאיץ את התהליך, בעקבות ירידה בהתנגדות חברי הממשלה למהלך זה.

הויכוח על היורו הפך לסלע מחלוקת בין משרד החוץ למשרד האוצר בבריטניה. משרד החוץ, בראשותו של השר לשעבר רובין קוק, תמך בשילוב בריטניה בגוש היורו באופן פעיל יותר. קוק הודח, ככל הנראה בעידודו הפעיל של בראון. עתה נראה כי למרות שהממשל הנוכחי נחשב לתומך של האיחוד האירופי, דרכו לאימוץ המטבע האחיד איננה סלולה. לכך ניתן להוסיף את העובדה כי אירלנד החליטה לדחות את אמנת ניס, המרחיבה את קשריה עם האיחוד האירופי.

בראון תומך ברפורמה בבנק המרכזי של אירופה. לדברי הבריטים, המערכת המוניטרית שלהם היא בעלת שקיפות גבוהה יותר מזו של האיחוד האירופי. בראון קבע מבחן בעל 5 אמות מידה - בתחום של התכנסות, גמישות, השקעות, שירותים פיננסיים ושוק העבודה - בהם אמור האיחוד האירופי לעמוד כדי שבריטניה תאמץ את היורו. לפי הערכות, בקושי מטרה אחת הושגה, וליתר יידרשו 5 שנים. אחרים אומרים כי בראון הפיל עצמו במלכודת בקביעת 5 מבחנים אלו, וייאלץ לסגת מעמדתו הניצית לאחר שיושלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully