וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן בשיא: "הבטחנו להם את אותה רמת חיים, ולכן אנו קונים להם חצי דונם ליד הים באשקלון"

מירב ארלוזורוב

19.9.2005 / 8:37

לדברי ראש מינהלת ההתנתקות, המדינה בוחנת רכישת מאות יחידות דיור מאיש העסקים אלי אלעזרא באשקלון



"הבטחנו למפונים מעזה שנשמור על רמת חיים דומה לזו שהיתה להם; לקנות להם וילה מול הים בבת ים זה לא מתקבל על הדעת, אז הכי קל זה לקנות להם חצי דונם מול הים באשקלון". כך מסביר יונתן בשיא, יו"ר חברת הנדל"ן מהדרין וראש מינהלת ההתנתקות מעזה (סל"ע), את סכומי הכסף הגדולים שמוציאה המדינה על רכישת מגרשים ודירות מול הים באשקלון ובניצן למפונים מעזה.



ההוצאה של המדינה על רכישת שטחי הנדל"ן הטובים יחסית עבור המפונים נאמדת במאות מיליוני שקלים, ומכילה רכיב לא קטן של השקעת יתר שגם בשיא מודה בו. כך, בשיא אומר כי המדינה מנהלת כיום מו"מ על רכישת שטחים ל-420 יחידות דיור - קרקעות לבניית בתים צמודי קרקע בשטח של חצי דונם מול הים באשקלון - אף שבפועל היא תזדקק כנראה ל-200 יחידות דיור לכל היותר. "אין לנו אפשרות לדעת כמה משפחות ירצו לעבור לשם", הוא מסביר. "יש כרגע שני יישובים, כל אחד עם 70 משפחות ששוקלות מעבר, אבל הן עדיין לא החליטו. מכיוון שהמו"מ הוא על המתחם כולו, אנחנו חייבים לקנות את כל ה-420 יחידות, ומינהל מקרקעי ישראל ישווק אחר כך את ה-200 העודפות לאחרים. מכיוון שמרבית המתפנים עדיין לא החליטו לאן הם רוצים לעבור, אין לנו מנוס אלא להכין יותר מאופציה אחת לכל משפחה".



בשיא חושף כי מינהלת סל"ע מטפלת כיום בשלושה מקבצי דיור גדולים עבור המפונים מעזה, כולם לאורך החוף של ניצנים ואשקלון. מדובר ביישובים ניצן וניצנים, ובמתחם שכונת הגולף באשקלון. הגולף וניצנים נמצאים בתחום המוניציפלי של אשקלון, ואילו ניצן נמצא בתחום של המועצה האזורית הסמוכה - מועצת חוף אשקלון. להערכתו, כל אחד מהמתחמים יישאר בסופו של דבר בתחום המוניציפלי הקיים, והם לא יופרדו למועצה אזורית חדשה נפרדת.



מתחם שכונת הגולף נמצא בבעלות פרטית של הקבלן דוביק שקד. זהו המתחם המיועד לאותן 420 יחידות דיור של חצי דונם מול החוף באשקלון, שהמדינה מנהלת מו"מ על רכישתו בשלמותו. הרכישות שמבצעת המדינה נעשות ברמות מחירים גבוהות בהרבה ממחירי השוק של אשקלון כיום - לאחר כמה שנים של מיתון בשוק הנדל"ן בעיר - אף שהיא רוכשת מתחמים שלמים בבת אחת.



בשיא מגלה כי הבשלת המו"מ עם שקד אינה מובטחת, בשל חלופה חדשה שנפתחה בפני המדינה באחרונה. איש העסקים האשקלוני אלי אלעזרה הציע למדינה לרכוש שטחים ליחידות דיור ממנו - במקום משקד. מדובר בקרקע למאות יחידות דיור הנמצאת בבעלות אלעזרה ואחרים, ויועדה לבנייה רוויה (בתי דירות) ולא לבנייה צמודת קרקע. ככל הידוע, עיריית אשקלון מתנגדת לשינוי ייעוד הקרקע, הנמצאת בסמוך לשכונת הגולף, כך שלא ברור אם העסקה תוכל לצאת אל הפועל.



מתחם ניצנים כולל רכישת אלפי דונמים של מטעים מחברת מהדרין. בשיא, מנכ"ל מהדרין, אינו מעורב במגעים על רכישות אלה.



היישוב ניצן, הממוקם צפונית לאשקלון, יועד ל-300 יחידות דיור צמודות קרקע, כאשר 160 מתוכן כבר שווקו. המדינה רכשה את 140 היחידות הנותרות והוסיפה 300 יחידות דיור נוספות. המו"מ על רכישת הקרקע בניצן קרוב לסיום, ובשיא מעריך כי בתוך חודש יחלו שם בבניית יישוב הקבע.



בסמוך לניצן נמצא אתר הקראווילות הזמני שבו שוכנו 450 משפחות. אף שהקרקע באתר שייכת למדינה, ולמרות העובדה שכבר הוכנו באתר כל התשתיות להקמת הקראווילות, המדינה אינה מתכוונת לעשות שימוש באתר, ובתוך שנתיים יפונו הקראווילות. הסיבה לכך, לדברי בשיא, היא שהשטח נמצא בסמוך לפסי הרכבת, ולכן לא ניתן לבנות עליו יישוב קבע.



לערכת בשיא, בשלושת המתחמים יעברו להתגורר כמחצית מתושבי חבל עזה -כ-4,000-3,500 איש - מספר נמוך בכדי לאחדם למועצה אזורית חדשה נפרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully