וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תחרות על הקו לניו יורק: שר התיירות ידון היום בכניסת ארקיע וישראייר להפעלת טיסות סדירות לניו יורק

זוהר בלומנקרנץ

19.9.2005 / 8:48

על פי הערכות, השר אברהם הירשנזון יאשר לחברות להתחרות באל על בקו הרווחי ביותר שלה; ישראייר מפעילה כיום שלוש טיסות שכר בשבוע לניו יורק



שר התיירות אברהם הירשזון יערוך היום שימוע אשר יקבע אם לאשר בראשונה את כניסתן של חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע לקו הסדיר לניו יורק. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), באוגוסט האחרון הוטסו לשדה התעופה קנדי בניו יורק 77,430 נוסעים על ידי אל על וישראייר.



ישראייר מפעילה כיום שלוש טיסות שכר בשבוע לניו יורק. מנכ"לית החברה, סבינה בירן, אמרה ל-TheMarker: "ישראייר הטיסה 8,960 נוסעים לשדה התעופה ע"ש קנדי בניו יורק באוגוסט, שהם 11.5% מכלל התנועה מישראל לשדה התעופה קנדי - אחוז שמלמד על תדירות משמעותית למוצר של ישראייר בקו". לדבריה, 55% מהנוסעים מקורם ממכירות ישראייר בארה"ב באמצעות משרד מכירות שנפתח בניו יורק. בסך הכל הטיסה ישראייר 47,464 נוסעים באוגוסט - גידול של 22.4% לעומת אוגוסט בשנה שעברה.



לשימוע בירושלים הוזמנו נציגי המלונאים ומארגני התיירות הנכנסת, זאת נוסף על נציגי אל על, ארקיע, ישראייר ורשות החברות הממשליות. בענף התעופה העריכו אתמול, כי ההחלטה שתתקבל בסופו של התהליך תהיה חיובית, במיוחד נוכח הלחץ שמפעילים המלונאים על הירשזון והליברליזציה אשר מנהיג באחרונה מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר.



הסמכות להחליט בעניין ניתנה לשר התיירות לאחר ששר התחבורה, מאיר שטרית, פסל עצמו מלדון בבקשה בגלל העובדה שאשתו, רות שטרית, היא אשת יחסי הציבור של קבוצת גנדן, בבעלות נוחי דנקנר, השלטת בישראייר.



במכתב ששיגר נשיא התאחדות המלונות, אבי אלה, להירשזון לקראת השימוע היום מביעה התאחדות המלונות תמיכה בבקשת חברות התעופה ישראייר וארקיע להפעיל קו תעופה סדיר לניו יורק.



"תמיכתנו בבקשתן הינה בהתאם לעמדת התאחדות המלונות, הגורסת הגברת התחרות בהובלה האווירית לישראל על ידי הגדלת היצע ההטסה ומגוון המובילים האוויריים הפועלים בקו לישראל וממנה". עוד נאמר במכתב: "התאחדות המלונות מאמינה כי אישור פעילות החברות המבקשות בקו זה יגביר את התחרות, ישפר את השירות, יוזיל את מחירי הטיסה לצרכן ובסופו של דבר יגביר את התיירות לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully