וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיע האג"ח הגדול בעולם צופה שהריבית בארה"ב תגיע ל-4% השנה

דפנה מאור

19.9.2005 / 9:12

הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי להעלות את הריבית ב-0.25% בפגישתו השבוע ביום שלישי, מרמה של 3.50% ל-3.75%, לפי הערכות הכלכלנים והשוק



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, פימקו, אמר כי שער הריבית לטווח קצר (ריבית הבסיס הפדרלית) יגיע ל-4% השנה. בריאיון לאתר הפיננסים מרקטווץ' שבבעלות דאו ג'ונס אמר גרוס כי המועמד העדיף בעיניו לרשת את אלן גרינספאן בתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי הוא בן ברננקה, היועץ הכלכלי של הבית הלבן.



הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי להעלות את הריבית ב-0.25% בפגישתו השבוע ביום שלישי, מרמה של 3.50% ל-3.75%, לפי הערכות הכלכלנים והשוק. העלאת הריבית תיעשה למרות הנזקים שגרמה הסופה קתרינה והאבטלה באזור דרום מזרח ארה"ב שהיא יצרה, מכיוון שנתוני האינפלציה בארה"ב מצביעים על התחממות המחירים בשוקי העבודה, בשוק הדיור ובמחירים ליצרן - אשר זינקו באוגוסט לשיעור אינפלציה שנתי של 3.9%.



למרות זאת נראה כי הסופה קתרינה ערערה את ביטחון המשקיעים בהעלאת הריבית. המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית השבוע הראה כי המשקיעים מעניקים סיכוי של 86% להעלאת הריבית ב-0.25%, ו-14% להשארת הריבית ללא שינוי. לשם השוואה, בהחלטות הריבית האחרות השנה הייתה הסבירות להעלאת הריבית קרובה ל-100%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה בסוף השבוע שעבר ל-4.28%, הגבוהה ביותר זה יותר מחודש, בעקבות ציפיות בשוק האג"ח להתחזקות האינפלציה. כמו כן זינק מחיר הזהב לשיא היסטורי של 464 דולר לאונקיה.



אם אכן יעלה הבנק הפדרלי את הריבית לרמה של 3.75%, יוותרו עד סוף השנה עוד שתי הזדמנויות לבנק הפדרלי להעלאות את הריבית. אולם ביל גרוס, אשר תחזיותיו משמשות תמרור הכוונה לשוק האג"ח כולו, מאמין כי הבנק הפדרלי יעצור את מחזור העלאות הריבית ב-4%. לדברי גרוס, ייסחרו אג"ח הממשלתית ל-10 שנים בטווח צר עד סוף השנה, עם תשואות של עד 4.3%. גרוס אמר כי הבנק הפדרלי התמקד בבועת הנדל"ן לפני שהסופה קתרינה פגעה בארה"ב, וכי על המשקיעים להתייחס לגורמים ארוכי טווח אלה ולא להשפעותיה קצרות הטווח של הסופה.



גרוס יעץ בריאיון לעבור להשקיע באג"ח קצרות טווח בדירוג אשראי גבוה, ולהימנע ממניות, נדל"ן, אג"ח זבל ואג"ח קונצרניות. עקום התשואות השטוח - שמשמעו שהריבית על אג"ח קצרות טווח שווה כמעט לריבית על אג"ח ארוכות - לא ישרוד זמן רב.



גרוס התייחס גם לפרישתו הצפויה של גרינספאן בינואר, לאחר 18 שנים בתפקיד. לדבריו, הוא מקוה כי בוש יבחר את ברננקה, שהיה חבר בוועדת הבנק הפדרלי, ועתה יושב בראש מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. ברננקה יהיה בן 52 בדצמבר, צעיר בהרבה מגרינספאן בן ה-79. ברננקה, לדעת גרוס, ינקוט גישה מעמיקה והתייחסות ארוכת טווח לכלכלת ארה"ב והעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully