וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר מוסיף 0.3% לרמה של 4.545 שקלים; היורו נחלש 0.2% ומחירו 5.50 שקלים

טל לוי

19.9.2005 / 15:49

בית ההשקעות פריקו: "אין שינוי בהערכתנו, לפיה פעילות הזרים תורמת להיצעי מט"ח"; "הפדרל ריזרב צפוי להעלות את שער הריבית לרמה של 3.75% למרות נזקיה העצומים של ההוריקן קתרינה"



לאט אבל בטוח, הדולר ממשיך להתחזק כבר שבועיים, במהלכם הוסיף כ-1.5%. המטבע האמריקאי פותח את שבוע המסחר בעלייה של 0.3% לרמה של 4.545 שקלים. היורו נחלש ב-0.2% ומחירו כעת 5.50 שקלים.



מבית ההשקעות פריקו נמסר כי בארה"ב ממשיכים סוחרים להתלבט בשאלה האם יעלה הפדרל ריזרב את שער הריבית הדולרית במסגרת ישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הבנק המרכזי האמריקאי, הצפויה להתכנס מחר, או שמא בעקבות הנזקים העצומים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה לחלקים נרחבים במפרץ מקסיקו וסביבתו, יעדיף הבנק המרכזי האמריקאי להמתין ולא ימשיך להעלות את שער הריבית. בפריקו מצטטים מדברי מקורות מוסמכים בפדרל ריזרב, המוסרים כי לפי הנראה כרגע, הבנק עשוי להעניק משנה חשיבות לנתונים המורים על התגברות לחצים אינפלציוניים כך שחרף נזקי הסופה צפוי הבנק המרכזי לנקוט במהלך של העלאה נוספת בשער ריבית הדולר בשיעור של 0.25% בפעם ה-11 ברציפות לרמה של 3.75%.



בנוגע לשוק המקומי, מציינים בפריקו כי "התייצבות השערים בשוק ני"ע, לצד אי הוודאות באשר לשער ריבית הדולר והשפעת צמצום פער הריביות בין הדולר לשקל ממשיכים לתמוך במדיניות של משנה זהירות, דבר התורם לביקוש למט"ח ולפיחות השקל".



להערכת כלכלני פריקו, עשוי הדולר לנוע בשבוע הקרוב אף לעבר רמת 4.546 - 4.564 שקלים, שכן צמצום פער הריביות בין הדולר לשקל תורם לעניין בדולר, כאשר מיצוי מהלך נסיקות השערים בזירה המקומית עשוי לתרום לביקוש למט"ח מצד פעילים זרים ומקומיים, כמו גם תנועת המשקיעים המקומיים לשוקי חו"ל.



עוד מציינים שם, כי פער ריביות שלילי מול הדולר יתמוך בחוסנו של הדולר, ובצמצום פעילות הזרים בשוק האג"ח, דבר המחייב משנה זהירות בתקופה בה משקל הזרים במסחר דומיננטי, ועומד על עשרות אחוזים: "אין שינוי בהערכתנו, לפיה פעילות הזרים בזירה המקומית תורמת להיצעי מט"ח", מסכמים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully