וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות בן אליעזר תומך בהגדלת קצבאות הילדים; קובי הבר מתנגד

מוטי בסוק

19.9.2005 / 9:38

בן אליעזר הדגיש אתמול כי בשנים האחרונות צנחו קצבאות הילדים של הביטוח הלאומי בכ-40%; "אי אפשר להימנע מהתחושה המרה כי המצב רק יילך ויחמיר בשנים הבאות"



שר התשתיות הלאומיות, פואד בן אליעזר, תומך בגיבוש חבילת סיוע למלחמה בעוני. לדבריו, חבילת הסיוע צריכה לכלול את הגדלת קיצבאות הילדים. בתגובה לידיעה בעניין שפורסמה אתמול ב-TheMarker, אמר בן אליעזר כי "גיבוש חבילת סיוע שתאבק בעוני הוא עניין דחוף ובהול". לדבריו, ישראל עלתה לאחרונה למקום הראשון והמפקופק בשיעור הילדים העניים באוכלוסייה בהשוואה למדינות המערב.



לדברי השר, "אי אפשר להימנע מהתחושה המרה כי המצב רק יילך ויחמיר בשנים הבאות". בן אליעזר הדגיש אתמול כי בשנים האחרונות צנחו קיצבאות הילדים של הביטוח הלאומי בכ-40%.



הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, אמר אתמול כי הוא מתנגד בצורה תקיפה ביותר להגדלת קיצבאות הילדים. לדבריו, הגדלת הקיצבאות אינה פותרת את בעיית העוני ואינה פותרת את בעיית התעסוקה; שני הנושאים שאיתם מתמודדים הממשלה והאוצר באמצעות ועדת בכר למלחמה בעוני.



את קיצבאות הילדים מקבלים גם מי שאינם עובדים, מתוך בחירה. לדבריו, עבודת המטה הנעשית עתה בוועדת בכר, מנסה לנתח את מרכיבי ושורשי בעיית העוני. ההצעה או ההצעות שעליהן ימליץ האוצר בפני רה"מ, יתמודדו גם עם הקטנת מימדי העוני וגם עם הגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה במשק.



אתמול נפגש שר האוצר, אהוד אולמרט, עם נציגי הנכים ושמע את דרישותיהם. אולמרט השיב כי ילמד את הנושאים ורק אחרי כן ישיב עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully