וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו התנגדויות ארגונים חברתיים וירוקים לחוות הבודדים בנגב: אושרה הקמת 30 חוות - 20 כבר אוישו

צלי גרינברג

19.9.2005 / 9:46

ארגון עדאלה שוקל לעתור לבג"ץ; הירוקים חוששים כי תאושר הקמת 100 חוות נוספות



המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה באחרונה את ההתנגדויות לתוכנית חוות הבודדים בנגב ובכך נתנה את אישור להתקדמותה. על פי התוכנית, המכונה דרך היין, יוקמו כ-30 חוות בודדים - שאינן חלק מיישוב כלשהו - בשטח המועצה האזורית רמת נגב. 20 מהחוות כבר הוקמו ואוישו, והחלטת המועצה היא הלבנה של הקמתן.



חוות בודדים הן התיישבויות של משפחה יחידה או אדם בודד, המקימים את ביתם בסמוך לקרקעות מרעה, כדי לרעות את הצאן או הבקר שברשותם. הארגונים הירוקים טוענים לפגיעה בטבע מהחוות. כן הביעו חשש כי האישור בשלב הנוכחי יוביל לאישורה של תוכנית לבניית 100 חוות נוספות בנגב.



ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה בכמה טענות. ארגון עדאלה, השוקל לעתור לבג"ץ, טוען כי בחוות המתוכנות לקום על אלפי דונמים למשפחה יש פגיעה בצדק החלוקתי במדינה.



ארגון המתכננים "במקום" טען כי "התוכנית סותרת את מדיניות התכנון בישראל ולא היתה בחינה אמיתית ובדיקה אם אכן יש צורך בהקמת החוות". בעמותת אדם טבע ודין טענו כי החוות יפגעו בשטחים הפתוחים, בנוף ובאקולוגיה בנגב והתנגדו להלבנה בדיעבד של חוות שכבר הוקמו. וגם פורום דו קיום בנגב התנגד לתוכנית בטענה שנעשתה במסגרת "תכנון אתני" אנטי בדווי ופוגעת בעקרון השוויון.



כל ההתנגדויות - למעט אחת שהוגשה על ידי מועצת רמת נגב ונוגעת להסתייגות שיש בתוכנית בעניין המרחק בין החוות - נדחו. בשלב הבא אמור מינהל מקרקעי ישראל לנסח חוזים לתפיסת הקרקע בידי בעלי החוות ולהביאם לאישור המועצה הארצית. לאחר מכן יתקיים דיון נפרד על כל אחת מהחוות. התוכנית שהוכנה על ידי חברת דרומה אשר שכר משרד ראש הממשלה, תוצג בקרוב בפני הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully