וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבורגר: החלטנו לרכוש את לאומי פיא בגלל שלא רצינו להמתין לבנקים הקטנים

שלומי גולובינסקי

19.9.2005 / 9:53

לדברי המבורגר, לאומי היה הבנק הראשון שנערך במהירות ליישום מסקנות ועדת בכר, ולכן המגעים עמו צברו תאוצה כבר בשלב מוקדם



ביום חמישי האחרון הודיע בנק לאומי על מכירתה של חברת קרנות הנאמנות שלו, לאומי פיא, לקבוצת הביטוח הראל שבשליטת יאיר המבורגר. המכירה, תמורת סכום של 535 מיליון שקל, נעשית כחלק מיישום המלצות ועדת בכר לרפורמה בשוק ההון, שלפיהן על הבנקים למכור את קרנות הנאמנות וקופות הגמל שלהם בתוך ארבע שנים. ההודעה העלתה שאלות בנוגע להחלטה של הראל לרכוש דווקא את קרנות הנאמנות של בנק לאומי ודווקא את אלה של פיא. יו"ר הראל, יאיר המבורגר, התייחס אתמול לתהיות ואמר כי הקבוצה לא היתה מעוניינת להמתין עד שהבנקים הקטנים - דיסקונט, מזרחי והבינלאומי - יתחילו למכור את אחזקותיהם בחברות הניהול, מאחר שניתן להם פרק זמן ארוך יותר, של שש עד שמונה שנים, לעשות זאת.



לדברי המבורגר, לאומי היה הבנק הראשון שנערך במהירות ליישום מסקנות ועדת בכר, ולכן המגעים עמו צברו תאוצה כבר בשלב מוקדם; הוא הוסיף כי העובדה שמדובר בחברה נפרדת מהבנק הקלה מאוד על רכישת לאומי פיא. לדבריו, רכישת חברת ניהול הקרנות השנייה של לאומי, פסגות, היא צעד מורכב יותר, שכן היא מתבססת בין היתר על תשתית המחשבים של הבנק.



אחת ההערכות הנפוצות היו שהראל תרכוש את חברת ניהול הקרנות אילנות שבשליטת בנק דיסקונט, המחזיק בכ-16% ממניות הראל. ואולם לדברי המבורגר, רכישת המניות מדיסקונט לא עמדה על הפרק מכיוון שהבנק ביקש בשלב הראשון למכור רק אחזקות מיעוט, בעוד הראל ביקשה לרכוש לעצמה שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully