וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית חיפה המליצה שלא לאשר את התוכנית להקמת אתר גז בקריית אתא

שרון קדמי

19.9.2005 / 10:04

עיריית קריית אתא מתנגדת להתרת אתר חוות הגז במקומה הנוכחי, בשל היותה סכנה פוטנציאלית לתושבי האיזור כולו; הוועדה המחוזית המליצה להעתיק את האתר למיקום ראוי



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה המליצה בשבוע שעבר בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה שלא לאשר את התוכנית להקמת אתר גז בקריית אתא. המלצת הוועדה המחוזית נשענה על סמך השגות שהגישה עיריית קריית אתא, באמצעות עוה"ד אביתר קנולר וחגית בן משה ממשרד גילת, קנולר, גראוס ושות', שלא לאשר את תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 32ג').



המאבק סביב חוות הגז באיזור מתנהל מזה זמן רב. עיריית קריית אתא מתנגדת להתרת אתר חוות הגז במקומה הנוכחי, בעיקר בשל היותה סכנה פוטנציאלית לתושבי העיר והאיזור כולו. בנושא זה אף תלויה ועומדת עתירה לבג"ץ שהוגשה מטעם עיריית קריית אתא ועיריית חיפה. הוועדה המחוזית המליצה להעתיק את אתר הגז לאזור הצפון, למיקום ראוי יותר מבחינת הסיכונים והמגבלות שמטיל אתר כזה על הסביבה. לטענת הוועדה המחוזית, התכנון של תוכנית המתאר הארצית - "מאולץ" והתוכנית, במתכונתה הנוכחית, "דלה במידע שהיא מספקת, אינה כוללת סקר סיכונים ואינה יכולה להוות תוכנית מפורטת לאתר גפ"מ מרכזי לאיזור הצפון, אף אם מדובר בתקופה מוגבלת".



הוועדה ציינה, כי אם המלצת הוועדה המחוזית שלא לאשר את התוכנית לא תתקבל, היא ממליצה, בין היתר על סמך השגות שהוגשו מטעם עיריית קריית אתא, על עריכת שינויים בתוכנית הקיימת. זאת על מנת להדגיש את זמניותו של אתר זה ועל מנת להגביר את הבטיחות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully