וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגב של רפק נסדק: השותפה ארו פירסמה אזהרת רווח חמורה וחתכה את תחזיותיה לרבעון השני

אילן מוסנאים

24.6.2001 / 14:49

לפני כחודש העריך מנכ"ל רפק כי הרבעון ה-2 בענף הרכיבים האלקטרוניים יהיה גרוע אך הגב של ארו יאפשר לרפק לצלוח אותו בשלום; רפק איבדה 16% מתחילת החודש

לפני כחודש, בעת פרסום הדו"חות הכספיים של חברת רפק , העריך מנכ"ל הקבוצה, אלכס מילנר, כי הרבעון השני יהיה הגרוע ביותר עבור השחקנים בתחום הרכיבים האלקטרוניים, אולם לאו דווקא לחברה הבת, ארו-רפק, שנהנית מהגב של חברת Arrow Electronics, שהינה החברה המובילה בעולם בהפצת רכיבים אלקטרוניים (עם מכירות של כ-13 מיליארד דולר ב-2000).

מילנר צדק בהערכתו שהרבעון השני של 2001 יהיה קשה, אולם בנוגע לחלק השני של התחזית, ובעקבות אזהרת הרווח החמורה שפירסמה ארו בסוף השבוע, נראה שמילנר היה מעט אופטימי מדי ושגם רפק עשויה לסבול בקרוב מ"כאבי גב" לא קלים.

ארו מסרה ביום חמישי שבשל החולשה בביקושים לרכיבים האלקטרוניים, בדרום אמריקה, אסיה ולאחרונה גם באירופה, היא צופה כי ברבעון השני של 2001 יצטמצמו הכנסותיה, שעמדו ברבעון הקודם על 3.28 מיליארד דולר, ב-25% עד 30%.

תרומה של 7.4 מיליון שקל לרווח הנקי

בשורת הרווח הנקי המצב עגום אף יותר, והחברה מסרה כי על אף מאמצי ההתייעלות שנקטה, היא מצפה לרשום רווח זעיר שינוע בין 0 ל-5 סנט. וזאת, לעומת התחזיות שדיברו על רווח של 42 סנט למניה, שאף הוא היה נמוך ב-50% מהרווח למניה שהשיגה ארו ברבעון השני ב-2000 - 84 סנט או 84 מיליון דולר.

נציין כי עבור ארו השיתוף עם רפק, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-60 מיליון שקל, מהווה שבריר אחוז מפעילותה הכוללת, עם מכירות של 3.16 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

עם זאת עבור רפק, שהיום מחזיקה ב-49% ממניות ארו-רפק ואינה מאחדת את תוצאותיה בשורת ההכנסות שלה, הפעילות המשותפת תופסת נתח נכבד ממכירותיה של הקבוצה כולה. די אם נציין כי ברבעון הראשון של 2001 הסתכמו מכירותיה של ארו-רפק ב-52 מיליון שקל והיוו כ-60% מכלל מכירות החברה - 87.5 מיליון שקל. לשורה התחתונה של קבוצת רפק, תרמה ארו-רפק סכום של כ-7.4 מיליון שקל, שבזכותו הצליחה הקבוצה לסיים את הרבעון עם רווח של 6.5 מיליון שקל.

רווח זה אגב הינו ברובו, 5.5 מיליון שקל, חשבונאי ומהווה תשלום עבור מוניטין שמשלמת ארו לקבוצה עבור חלקה בארו-רפק (שנרכש בהשקעה של 2 מיליון דולר והתחייבות לתשלומי מוניטין שייפרשו על פני שלוש שנים). לפני כשבועיים קיבלה רפק מארו סכום של 17 מיליון שקל על חשבון המוניטין שהתחייבה לשלם לה ב-2000 (סכום אותו זקפה בתוצאותיה בשנה שעברה). החברה מצפה לקבל בשנה הבאה את התשלום השלישי ולהערכת מנהליה הוא יסתכם ב-4 עד 6 מיליון דולר.

נציין עוד כי בהמלצות שפירסם בנק הפועלים על חברת רפק, מדגיש האנליסט משה מושקוביץ את התלות של רפק בשיתוף הפעולה עם ארו, שיאפשר לה לחזק את מעמדה בתחום שיווק הרכיבים בארץ. זאת, על ידי הגדלת מגוון המוצרים שלה, השימוש ביכולות האינטרנט של ארו, והשגת מחירים רכישה נוחים בזכות היתרון לגודל של ארו.

המניה איבדה 60% מאז השיא בספטמבר 2000

מושקוביץ אמר היום ל-TheMarker.com, כי אזהרת הרווח של ארו אינה מפתיעה, כשרואים את התמונה הכללית בענף התקשורת (שהחברות בו הן הלקוחות הגדולות של רכיבי אלקטרוניקה). אולם להערכתו, ארו-רפק מושפעת יותר מהשוק המקומי.

עם זאת, מושקוביץ ציין כי עובדה זו לא אמורה לעודד את המשקיעים במניית רפק, שכן החולשה העולמית תקפה גם בשוק התקשורת המקומי, ודי אם נזכיר את המשבר אליו נקלעה ענקית התקשורת הישראלית, אי.סי.איי , חברות דוגמת אורכית ועוד.

המשקיעים אגב לא איחרו בחודשים האחרים להתאים את מחיר המניה להלך הרוח בתחום הרכיבים האלקטרוניים והיום היא נסחרת במחיר של 10 שקלים - נמוך ב-35% ממחירה בתחילת השנה, וב-60% ממחירה בשיא של 24 שקל אליו הגיעה בספטמבר 2000. בחודש יוני הספיקה המניה לאבד 16%.

רפק, שבשליטת חברת אינטרגאמא של אורן תנחומא, פועלת בשני תחומים עיקריים: הראשון הוא תחום היבוא והשיווק של רכיבים אלקטרוניים, מערכות, ציוד בדיקה וכלי עבודה. השני הוא התחום התעשייתי, הכולל בעיקר ייצור של מערכות תדלוק אוטומטיות לציי רכב (דלקן 2000).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully