וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובלים סידרה לכצמן מחיר נוח בברגר הולדינגס - עכשיו היא משלמת מחיר מלא בגזית

אסף רותם

19.9.2005 / 13:20

בניגוד למחיר הכניסה הנוח לו זכה כצמן בעסקת ברגר הולדינגס - דיסקאונט של כמעט 10% - יו"ר קרן הפנסיה יובלים משלם פרמיה של כ-2%



כמעט שנה לאחר שקרן הפנסיה יובלים הקצתה לחיים כצמן ולשאר בעלי העניין בברגר הולדינגס מניות בהנחה, זוכה יובלים, שבראשה עומד מיקי צולר, להקצאה פרטית של מניות . אולם, בניגוד למחיר הכניסה הנוח לו זכה כצמן בעסקת ברגר הולדינגס - דיסקאונט של כמעט 10% - צולר ויובלים משלמים פרמיה של כ-2% על הזכות לרכוש 2.7 מיליון מניות מגזית גלוב, שמהוות כ-2.5% מהחברה. העסקה נקבעה במחיר 34 שקל למניה והיקפה הכולל כ-92 מיליון שקל.



עם זאת, צולר לא צריך להרגיש מקופח, שכן מחיר של 34 שקל למניה נראה אטרקטיווי מספיק גם לחברת האם, גזית אינק, שמגדילה אחזקותיה בגזית גלוב ל-60.2% ע"י רכישת 2.5 מיליון מניות, ואף לכצמן עצמו - הבעלים של גזית אינק ושל גזית גלוב - שמקצה 100 אלף ממניות גזית גלוב לרכישה אישית.



סה"כ גייסה גזית גלוב כ-190 מיליון שקל בהקצאות אלה.



דורי סגל, מנכ"ל גזית גלוב ומבעלי השליטה בגזית אינק: "החברה ממשיכה לצמוח. תמיד האמנו שצריך לממן את הפעילות בהון ובחוב. אני שמח להדגיש שחברת האם רוכשת בעסקה נפרדת כמות נכבדה של מניות, מכניסה לחברה כ-90 מיליון שקל ומשלמת את המחיר המלא על כך - כמעט 2% מעל מחיר הפתיחה של המניה בבורסה. זה מעיד על היחס שאנחנו מקבלים מהחברה, שכן כל המניות בהקצאה הן חסומות, כך שאי אפשר למכור אותן באופן מיידי. למעשה, במשך עשר השנים האחרונות לא חברות האם ולא כצמן מכרו מניות של גזית גלוב".



לאחזקה העיקשת של כצמן ושל גזית אינק יש סיבה מוצדקת, במיוחד בתקופה האחרונה. גזית גלוב הינה אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בארץ, פעילותה בישראל נרחבת, כמו גם בצפון אמריקה ובאירופה. הביטוי לכך - מתחילת השנה עלתה ביותר מ-40% והשלימה בכך עלייה של יותר מ-150% בשנתיים וחצי.



בהמשך לעסקות אלה, היום הודיעה החברה האם, גזית אינק, כי סך כל ההקצאות - בהנחה שכל האישורים לכך יינתנו - יניבו לה רווח הון של 24.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully