וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור בפעילות העסקית: יבוא הטרקטורים והמשאיות זינק באוגוסט ב-85% - מה שמעיד על הצטיידות לקראת פרויקטים חדשים

רם דגן

19.9.2005 / 13:45

כך על פי הערכות הרשות למסים; עוד נרשם גידול של 36% בהחזרי המע"מ בתקופה, בעיקר על רקע גידול בהשקעות המקומיות



גידול משמעותי של 50% נרשם במהלך שמונת החודשים הראשונים של השנה ביבוא הטרקטורים והמשאיות, לעומת התקופה המקבילה ב-2004 - כך על פי נתוני רשות המסים. במהלך אוגוסט נרשם זינוק של 85% לעומת החודש המקביל אשתקד. ברשות המסים הדגישו היום, כי מדובר בנתון משמעותי שמהווה אינדקטור לצמיחת הסקטור העסקי המקומי.



ההערכות בשוק הן כי הגידול המשמעותי בסעיף, מייצג גידול בהיקף הפרויקטים במשק, שכן בדרך כלל נהוג לבצע הזמנות של כלי עבודה כבדים רק לאחר שברור שלכלים הללו מובטחת עבודה. "אף אחד לא מסתכן ביבוא של מיכון כבד לפני שהוא יודע שמובטחת לו עבודה", אמרו היום פעילים בשוק.



יש לציין, כי הזינוק שנרשם באוגוסט מקבל משמעות עוד יותר חיובית אם לוקחים בחשבון את העובדה שהיבוא בחודש אוגוסט הקודם הושפע גם הוא באופן חיובי מהסטת סחר על רקע "סגירת שערי המדינה" במהלך ימי השביתה של יולי 2004.



נתון שוק חיובי נוסף, מגיע מכיוון החזרי המע"מ שביצעה רשות המסים. זו רשמה זינוק של 36% במהלך חודש אוגוסט האחרון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברשות אמרו היום, כי על רקע יציבות שנרשמה בתקופה ביצוא, ההערכה היא שרוב הזיכויים נרשמים בגין החזרי מע"מ על השקעות.



עוד הדגישו ברשות המסים, את הגידול שנרשם לאחרונה בגבית מסי מקרקעין, שזינקה בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-30%. כמו כן נרשמה עלייה של 19% בגביית מסי החברות בתקופה, ועלייה צנועה יותר של 7% במסוי על שוק ההון.



לעומת הנתונים האלו, בלטה העלייה הקלה בגביית המע"מ, אשר רשמה עלייה קלה של 2%, מה שמעיד על המשך הדשדוש של הסקטור היצרני המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully